לאחר שפורסם כי ראש משפחת הפשע אסי אבוטבול הוא החשוד ברציחתו של עו"ד יורם חכם בשנת 2008, ואחרי שבית המשפט בראשון לציון האריך את מעצרו של הראשון ב-13 ימים, סיפר היום (חמישי) פרקליטו עו"ד מנשה סלטון, ומי שייצג אותו לפני כשנתיים במשותף עם עו"ד חכם, על המצב הלא שגרתי שבו הוא נמצא. "אם יוגש כתב אישום, אעצור לחשוב", הוא אומר בתכניתם של טגניה ושלמור ב-103FM.



"אבוטבול נעצר בפרשת 512", הזכיר סלטון, שהסביר כי "במסגרת הפרשה, כשהחלו חקירות, הופיע התיק של עו"ד חכם והחלה חקירה משולבת, מה שמתרחש גם עכשיו. יש חשוד שכנראה שותף לשתי הפרשות".



כאשר נשאל כיצד הוא מוכן לייצג את העבריין שחשוד ברצח קולגה שלו בעבר, השיב עורך הדין כי: "אני וחכם ניהלנו את התיק יחד והיינו שותפים לאותה דרך. כלומר, הובלנו את התיק יחד. אני ייצגתי את מי שנטען שהיה יד ימין ויד שמאל של אסי, ועו"ד חכם ייצג את אסי. חכם היה עורך דין מצוין. ניהלנו תיק פשע אחר במשך שלוש שנים. הייתה לי היכרות עמוקה עם איש מקסים. מצד שני כמו שאני רואה את העבודה שלי כסנגור, אם היה לי חשש שאסי עומד מאחורי אותם חשדות לא הייתי מייצג אותו".



עו"ד יורם חכם ז"ל. "הייתה לי היכרות מדהימה עם איש מקסים". צילום: יוסי אלוני
עו"ד יורם חכם ז"ל. "הייתה לי היכרות מדהימה עם איש מקסים". צילום: יוסי אלוני



עם זאת, הוא ציין כי "אם יוגש, חס ושלום, כתב אישום זו תהיה התחנה הראשונה שאתה עוצר וחושב. אני מקווה שהמשטרה תמצא את מי שעשה את זה. הרצח הזה מטריף כל כך הרבה אנשי מקצוע וגם אותי".



בהתייחס לדבריו של עד המדינה נגד מרשו, לפיהם האחרון עקר את עיניו של הקורבן, אמר סלטון כי "אני יודע מי עד המדינה ולא הייתי שם את הידיים שלי על מה שהוא אומר. הדמות של עבריין מצטיירת דרך התקשורת. התקשורת מובלת לפעמים באופן מכוון על ידי המשטרה בצורה מסוימת. האדם הרגיל ניזון ממה שהוא רואה בטלוויזיה. . אני מייצג וייצגתי הרבה מארגוני הפשיעה בארץ. כשאתה יושב אחד על אחד בסופו של דבר הוא בן אדם. אתה רואה כל מיני סוגים של אנשים".




"כשאסי היה משוחרר הוא תרם המון לבתי חולים. כשאתה יושב אחד על אחד, הוא מסוג האנשים שהיה נותן לך את פיסת הלחם האחרונה אם הייתם לבדכם במדבר. אני מכיר אותו, וכשאתה לומד להכיר אדם בתקופה של כעשר שנים בדרך ארוכה מצטיירת לי דמות אחרת. אדם ככל אדם".

עריכת תוכן ל-103FM: איתמר זיגלמן