העבריין ריקו שירזי יודה ויורשע בסיוע להריגה של העבריין גיא יחזקאל בגרמניה ובקשירת קשר לניסיון חיסול של העבריין אסי אבוטבול בפראג, כך על פי הסדר טיעון שחתם היום (חמישי) שירזי עם הפרקליטות. בין הצדדים אין הסכמה על העונש שיוטל על שירזי. הפרקליטות תעתור ל-12.5 שנות מאסר בחופף לעונש ששירזי מרצה כעת. ההגנה, מנגד, תוכל לטעון לעונש מופחת.



שירזי הואשם במסגרת פרשה 512 בשידול לרצח, ההסדר בינו לבין הפרקליטות נחתם אחרי הליכי גישור ממשיכים. בין השיקולים שהובילו את הפרקליטות להסדר הוא גילו המתקדם של שירזי - 65 - ומצבו הבריאותי, העובדה שהוא מרצה כבר תקופת מאסר של שמונה שנים, העובדה כי ניהול המפשט היה אורך שנים רבות. מדובר במשפט סבוך שבו שני עדי מדינה, שצריכים היו להעיד בו עשרות שוטרים צ'כים וגרמנים בשל מיקום האירועים.





כמו כן הפרקליטות לקחה בחשבון את העובדה של שירזי הסכים להודות בצעד חריג להודות במעשים וליטול עליהם אחריות.



בחודש מאי בשנה שעברה חוסל בנו של שירזי, שי, כשנורה למוות מטווח קרוב. החיסול לא היווה הפתעה בקרב המשטרה ובעולם התחתון. "העובדה שהחל להסתובב עם גורמים בארגוני פשיעה שונים כשהוא לוקח על הכתפיים שלו את ניהול הארגון אותו ירש מאביו ריקו שנכנס לכלא במסגרת מעצרים בפרשת 512, הצביעו על העתיד לבוא", הם אומרים ומציינים כי "זה היה השקט שלפני הסערה. היה ברור שהוא ירד או שיוריד אחרים. היו לו סכסוכים פתוחים, ביניהם עם ראשי כנופיות בנתניה. היו אנשים שעזבו את הארגון של ריקו וחצו את הכביש לכנופיות אחרות שהתחזקו"