פרקליטות מחוז דרום ערערה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על עונשו של חבר הכנסת אורן חזן - קנס של 1,500 שקלים בגין הרשעתו בנהיגה במהירות של 142 קמ"ש בכביש שבו המהירות המותרת היא 90 קמ"ש. בערעור נטען בין היתר כי הקנס "חורג מאוד לקולא ואינו הולם את הענישה המחמירה אותה יש להטיל בגין עבירות אלה".



עוד טענו בפרקליטות כי על בית המשפט היה לשקול את העובדה שמדובר בחבר כנסת "כשם שבית המשפט סבר כי אין להפלות את הנאשם בהיותו חבר כנסת, כך לא היה ראוי כי עובדה זו תשמש להקלה בעונשו", נכתב בערעור. כמו כן, הם הזכירו את עברו התעבורתי של חזן, אשר צבר עד כה למעלה מ-15 הרשעות, בהן אחת באי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה, חמש בנהיגה מופרזת ושימוש בטלפון בעת נהיגה, ארבעה בנהיגה ללא חגורה, שתי הרשעות על אי החזקת רישיון ואחת בנהיגה שלא בכביש. וכן בעבירות חנייה שונות.



בערעור מכונה חזן "עבריין תעבורה רצידיוויסט". בפרקליטות ביקשו בבית המשפט המחוזי להטיל עונש כבד יותר על חזן שיכלול פסילה וקנס מרתיע. "על בית המשפט היה לתת משקל לנסיבות העבירה ולא להקל על הנאשם בשל מעמדו".


סנגורו של ח"כ חזן, עו"ד איתי יצחק, אמר בתגובה: "מדובר ברדיפה מתמשכת של אורן חזן. מעולם המדינה לא הגישה ערעור לבית משפט מחוזי על תיק כשמדובר בחריגת מהירות של 2 קמ"ש בלבד מברירת המשפט. המדינה מגיעה כל יום למאות עסקאות טיעון עם נאשמים במהירויות זהות בעונשים פחותים ממה שקיבל חבר הכנסת אורן חזן. היותו חבר כנסת מביאה לרדיפה אישית".

אורן חזן. צילום: מרק ישראל סלם


כזכור, בחודש שעבר הורשע חבר הכנסת, על סמך הודאתו בבית משפט השלום לתעבורה באילת, בנהיגה במהירות של 142 קמ"ש בכביש 90 המוגדר ככביש אדום, במקום במהירות של 90 קמ"ש המותרת במקום, דהיינו 52 קמ"ש מעל המותר. הרשעתו הגיעה על סמך הסדר טיעון עם התובעת. השופט, גל שלמה טייב, שהחליט להטיל על ח"כ חזן קנס כספי בסך 1,500 שקלים בלבד ולא לפסול את רישיון הנהיגה שלו, מתח ביקורת עקיפה על המשטרה והתביעה, ואמר כי אינו מבין מדוע תיק זה הגיע כלל לדיון בבית המשפט.

בהחלטתו כתב השופט כי העובדה שמדובר בח"כ אמנם יש לה משמעות ציבורית, אולם בשים לב לעבירה המיוחסת לו, עדיין היה לא מקום לטיעון לפני בית המשפט. השופט טייב בגזר הדין מציין כי ביום התשיעי בדצמבר 2016, בשעה 17:09 בכביש 90 מצפון לדרום, נהג ח"כ חזן ברכב מסוג סקודה במהירות של 142 קמ"ש העולה על המהירות המותרת במקום".

עוד ציין השופט כי לחובתו של חזן בן ה-36 ותק של נהיגה בן 18 שנה ולחובתו עשר הרשעות קודמות כשחמש מהם בגין עבירות דומות. לדבריו, למרות כל אלה, "מדובר בעבירת מהירות שחדשות לבקרים המאשימה מגיעה בעניינן להסדרים עם בעלי עבר תעבורתי חמור יותר, לעונשים של פסילה על תנאי או לכל היותר הסתפקות בתקופת הפסילה המנהלית, בוודאי לאחר התיקון לחוק, אשר כפי שציין בא כח הנאשם מציבה את הנאשם בפני בית המשפט רק בשל כך שהמהירות בה נהג חורגת בשני קמ"ש מעל המהירות שהייתה מובילה למתן דוח מסוג ברירת משפט".