בית משפט השלום בתל אביב הרשיע הבוקר (ראשון) את הפעיל החברתי עורך הדין ברק כהן בעבירה של העלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, זאת בגין שיר שחיבר ופוסט שפרסם על רכז מודיעין במשטרה. "לא מצאתי כי הכתרת פעולות הנאשם בתואר מאבק חברתי או פוליטי יכולה להכשיר את דרך ההתבטאות ומסע ההשמצות הגורף שלו כלפי המתלונן", כתב השופטת דנה אמיר בהכרעת הדין. 



כתב האישום נגד כהן מפרט את הפרסומים שלו נגד השוטר. בין היתר כתב כהן לצד תמונתו של הרכז: "זהו רכז המודיעין במשטרת ירושלים.. אוהדי בית"ר ירושלים אכלו ממנו דיכוי ועכשיו פעילי מחאה נוספים... הפצה שתעביר למר חמדני את המסר הבא: הנך משרת משטר דיכוי. משטר של חמדנים. אתה פועל נגד בני האדם שחיים בארץ הזאת".



בהזדמנות אחרת פרסם הפעיל החברתי סרטון ובו שיר ששר על השוטר: "נחש ירוק עיניים מסתובב ברחובות אוסף ומתנכל אוכל את הבריות.. שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר.. שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר. בלי מדים ובלי חוקים ובלי שום אלוהים מכה ללא רחם בכל הילדים".



 


בפוסטים נוספים של עורך הדין כינה את השוטר, בין היתר, "מלשן", "חולדה המכרסמת בחול" ו"חתיכת בן כלב כלב". כמו כן, הוא פרסם את מספר הטלפון האישי של השוטר.

בתוך כך, השופטת דחתה את טענתו של כהן, כי הוא חופשי להשמיע ביקורת כלפי מי שמבצע פעולות "במסגרת המשטר". "בפוסטים ובשירים עולה כי אין
המדובר בביקורת כי אם במסע עלבונות והשמצות", כתבה בהכרעת הדין. 

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה עולה שמו של כהן לכותרות. לפני כחודש וחצי הפתיע האחרון את שרת התרבות מירי רגב במהלך בילוי משותף עם משפחתה ברחוב דיזינגוף בתל אביב, תוך שהוא מכנה אותה "זבל גזען", ושואל אותה "למה את לוקחת בעלות על המזרחיות". 

בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות נראה כהן נצמד לשרה רגב ואומר לה גם: "שרת תרבות עלק. את גיבורה רק על גרבוז. את גיבורה רק על האשכנזיאדה של מרצ נכון? את סמרטוטה, זבל לא דמוקרטית".

על התלונה שהגישה נגדו השרה רגב בעקבות מעשיו אמר: "כשם שחופש הביטוי הפוליטי מוקנה לכל אדם, כך גם הזכות לרשויות המשטרה בתלונה היא חלק מזכויותיו של אדם במרחב שלנו".