פנייתה של שרת התרבות, מירי רגב, להנהלת פסטיבל עכו, בבקשה להוציא חלק מהאירועים הכוללים עירום מבקשת התמיכה נעשתה ללא סמכות - כך חווה דעתו היום (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.



במכתב ששיגרה בשבוע שעבר שרת התרבות רגב אל מנכ"ל הפסטיבל איל שר, היא בירכה על התפתחותו של הפסטיבל המתקיים זה 56 שנה. אלא שראשית המכתב לא העידה על המשכו: "הופתעתי לשמוע שגם השנה יתקיימו מופעים בעירום כחלק אינטגרלי מהמופעים המוצעים לציבור הישראלי בפסטיבל ישראל בירושלים. מופע בעירום מלא - גם כשהוא בחסות אמנותית - מנוגד ופוגע בערכים הבסיסיים של הציבור הישראלי ושל מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וברגשותיהם של אוכלוסיות רחבות", כתבה רגב.
היא התייחסה למופעים "ומה אעשה בחרב הזאת" של הבמאית אנג'ליקה לידל (ספרד) ו"פינודרמה" של הכוריאוגרפית ליה רודריגס (ברזיל). "זכותו של כל יחיד כמובן לנהוג כרצונו, וזכותכם כפסטיבל לבחור את הבחירות האומנותיות שלכם, בכך אינני מתערבת, אך תקציב המדינה לא יכול להיות מחולק לפעולות הפוגעות בערכי החברה ובזהותה. כמקובל בחוק האמריקאי ובמדינות נוספות, אין קשר בין חופש ביטוי וחירות היצירה שהינן זכויות חשובות ומוגנות, לבין הטלת חובת מימון על המדינה ביחס לכל יצירה אמנותית". 


על רצונה לא לממן מופע בעירום מלא בפסטיבל ישראל אמרה: "אני לא חייבת לתמוך בכל התכנים בפסטיבל ישראל. למה ציבור שמרן צריך לממן מופע עירום? אין לי בעיה עם סצנה כזו או אחרת ב'הבימה', אבל עירום מלא הוא חציית גבולות. לא אמרתי שאני מתנגדת למופעי עירום, אמרתי שאני מתנגדת לממן מופעי עירום משום שהוא פוגע באוכלוסיה גדולה בישראל. כשביקשתי לא להקרין סרט על יגאל עמיר לא אמרו כלום כי זה התאים לאותה אליטה של השמאל".