פרקליטו של יגאל סרנה, עו"ד ליאור אפשטיין, התראיין בתוכניתם של דרור רפאל ובן כספית ב-103FM לאחר שבית המשפט קבע היום היום (ראשון) כי הם הפסידו במשפט ומרשו ונדרש לפצות את הזוג נתניהו בסך 115 אלף שקלים בעקבות תביעת לשון הרע שהוגש כנגדו. "זהו תיק אזרחי ואינו סכסוך רחוב, הפסדנו אבל הפסדנו לראש הממשלה ורעייתו", אמר, "בדיעבד, אני מנצח את מלחמת העולם השנייה מהצד היפני. כל הביקורת כלפינו נכונות, בעבור נתין שהיה עליו להתרצות בפני אדונו".



עורך הדין הוסיף: "למרשי יש חופש לכתוב כרצונו. גם אם זה לשון הרע, יש לבחון זאת בצורה אחרת. התיק הזה הוא כמו רובה ציד". הוא טען כי "אזרח לא צריך לפעול בנבונות או נכון - אזרח הוא לא טירון או תלמיד בבית ספר. סרנה טען במשפטו שהוא פרסם מידע בכלי התקשורת בהן יש חוקיות ומבחן. לעומת זאת בשיחה פרטית עם חברים אין לה מבחן והיא חופשית". לדבריו, הפייסבוק הוא מימד אחר ויש בו חופש לסטות מדיוק עובדתי כפי עשה ראש הממשלה בנושא אום אל חיראן לדוגמא.





בן כספית השיב לדבריו: "יש לי הון עוקבים בפייסבוק, זה כמו עיתון". עורך הדין השיב "זה לא יכול להיות כמו עיתון כי הקורא לא חושב כי זה עיתון". אפשטיין ציין כי הם יערערו על גזר הדין. "אנחנו נערער כמובן", אמר, "אנחנו טוענים שבית הדין טועה כשהוא אומר ש'אין הבדל בין פייסבוק לעיתון' ויקבל את הטענה כי סרנה הוא דמות העיתונאי. לעיתונאי אין ערך בלי עיתון כפי שלכדורגלן אין ערך ללא כדור".



הפרקליט הסביר כי "הטענה של בית המשפט היא אינה נכונה, סרנה הוא גם אדם פרטי - כשאדם הוא לא עיתונאי אז הוא אדם פרטי. לשון הרע זה שתי מילים באנגלית, שהפרידו בין לשון הרע הכתובה ללשון הרע המדוברת. אני לא יודע להגיד איזו לשון הרע יש בפייסבוק מבין השניים האלו". לדבריו, סרנה לקח על עצמו צלב מאד גדול לסחוב. "ניסו לפגוע באמינותו כך שכל דבר שיאמר בעתיד ייחשב ללא אמת, כאשר בית המשפט עוד מוסיף כי סרנה פרסם עוד 300 פוסטים כנגד נתניהו", סיכם, "הבעיה בטענת השופט היא, שכל ה-300 פוסטים שפורסמו כנגד נתניהו נכונים לעת עתה".



עריכה 103FM: איתמר זיגלמן