היועמ"ש אביחי מנדלבליט הביע הבוקר (שלישי) התנגדות להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להגבלת זכות העמידה בעתירות לבג"ץ. "צריך לבצר את כוחו של בית המשפט העליון ואעשה הכל כדי לשמור עליו", אמר היועמ"ש לפני תחילת הטקס לכבודו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין שפורש מכס השיפוט.



שרת המשפטים איילת שקד אמרה בטקס: "אנו נפרדים היום, בצער רב, מקול יוצא דופן שנשמע בבית זה, ותרם רבות כל כך לעולם המשפט במדינת ישראל". שקד הוסיפה:"עומק מחשבתו ותפיסת עולמו העשירה אפשרה לו לאחוז, בקצות חבלים שהיו לא פעם רחוקים מאוד האחד מן השני. בדרכו הייחודית הצליח לקיים את מצוות שלמה המלך: "אחוז בזה וגם מזה אל תנח ידך". 



במהלך הטקס השופט רובינשטיין נתן את שני פסקי הדין האחרונים שלו, שניהם בעתירות הנוגעות לזכויות אדם.  מדובר בעתירות האגודה לזכויות האזרח, הנוגעות לצפיפות בבתי הסוהר ובאיסור על הכנסת ציוד אישי למתקן הכליאה למבקשי מקלט "חולות". השופט קיבל את שתי העתירות וקבע כי בבתי הכלא - חייבים תוך 18 חודשים לתת 4 מ"ר לכל אסיר ועצור בלי שירותים ומקלחת. בנוסף קבע כי י יש להגדיל את שטח המחייה של אסירים ולצמצמם את מספר השוהים בכל חדר במתקן חולות.