אנדריי וולצ'נסקי, תושב שכונת ארמון הנציב בירושלים, הואשם היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים ברצח שכנו, סמי קורל. יחד עם חברתו, קלייר קרובלי, הוא נאשם גם בביתור גופתו של קורל והעלמת ראיות. מכתב האישום עולה כי הרקע לרצח האלים הוא סכסוך שכנים. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, שני הנאשמים הם ידידים קרובים ומשנת 2008 הם מתגוררים יחד בדירת "עמידר" ברחוב שלמה בן יוסף בירושלים. בדירה הצמודה אליהם התגורר בגפו סמי קורל בן ה-60. מאז 2008 היו השלושה מסוכסכים, סכסוך שכלל, בין היתר, הגשת תלונות הדדיות במשטרה, הגשת צווי הרחקה והגשת תביעות אזרחיות.



עוד עולה מכתב האישום כי ב-10 במאי התרחש במבואה שבין שתי הדירות דין ודברים בין קורל לוולצ'נסקי, בעקבותיו גמלה בלבו של האחרון ההחלטה לרצוח את שכנו. הוא לקח את הגרזן מגינתו והכה את קורל בראשו, בעוד קורל מנסה להתגונן, עד שהביא למותו. לאחר מכן גרר את גופת המנוח לביתו, והחליט לבתרה לחלקים, כדי להעלימה.



סמי קורל, קורבן הרצח בירושלים
סמי קורל, קורבן הרצח בירושלים



בשעות הצהריים הגיעה קרובלי לדירה וראתה את הגופה מוטלת בסלון בשלולית דם. היא לא התקשרה למשטרה, אלא החליטה לסייע לחברה. השניים ניקו את רצפת המבואה ואף סיידו את הקירות שעליהם ניתז דם ותלו עליהם תמונות. לאחר מכן ביתר וולצ'ינסקי את הגופה בחדר האמבטיה אמצעות סכין ומסוריות. הוא עטף בנפרד כל חלק בניילון ובשקיות אשפה רבות, אותן ליפף בסרט הדבקה. את הציוד רכשה, על פי כתב האישום, קרובלי.



לאחר ביתור הגופה, ניקו הנאשמים את הדירה והאמבטיה מכתמי הדם, סיידו חלק מקירות האמבטיה עליהם נראו כתמי דם, והשליכו את כלי הרצח והביתור לפחי אשפה ברחוב בשכונת ארמון הנציב, יחד עם מגבות ויריעות ניילון מגואלות בדם וכן כפפות חד פעמיות משומשות. את חלקי הגופה קברו בגינה קהילתית סמוך לביתם.



כתב האישום מייחס לוולצ'נסקי רצח, השמדת ראייה ושיבוש הליכי משפט. קרובלי נאשמת בסיוע לאחר מעשה, השמדת ראיות ושיבוש.