מסתבך מהכלא: פרקליט המדינה שי ניצן, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, פנה היום (חמישי) למשטרה בבקשה לקיים בדיקה בחשד לביצוע עבירה פלילית על ידי ראש הממשלה לשעבר, האסיר אהוד אולמרט, במהלך שהותו בכלא.



הבדיקה נוגעת לכתיבת ספרו של אולמרט במלך מאסרו ולהחזקת מסמכים מסווגים בכלא. חלקים מהספר עוסקים בנושאים ביטחוניים רגישים ולאחרונה אירע אירוע שבו נתפס אצל אחד מעורכי דינו של אולמרט, בצאתו מביקור בכלא, פרק מהספר, העוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה פרסומים אודותיו. הפרק כולל, בין היתר, פרטים מבצעיים סודיים שלא אושרו לפרסום בעבר.



החשד שנבדק הוא כי אולמרט העביר הפרק לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה, כך נמסר מפרקליטות המדינה. לפיכך, הוחלט כאמור על ביצוע בדיקה משטרתית.





במסגרת הבדיקה נגבו עדויות מגורמים שונים ונתפסו מסמכים שונים. בין היתר, ערכה הבוקר המשטרה חיפוש במשרדי הוצאת הספרים של "ידיעות אחרונות", שם מוציא אולמרט את ספרו, זאת במטרה להתחקות אחר טיוטת הספר. בהמשך, לאור ממצאי הבדיקה, תתקבל החלטה אם להפוך בדיקה זו לחקירה פלילית מלאה.



במקביל לכך, הגישה המדינה בקשה לדחות את מועד הדיון בעניינו של אולמרט בוועדת השחרורים, הקבוע ליום ראשון הקרוב, זאת לאור פתיחתה של הבדיקה המשטרתית, בכדי שהדיון יתקיים במידת האפשר לאחר שייאספו נתונים נוספים.