הבוקר (ראשון) מתקיים דיון בוועדת השחרורים שליד בתי הסוהר בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המבקש שחרור מוקדם, אחרי שכבר ריצה שני שלישים מעונשו. הפרקליטות מתכוונת להתנגד לבקשה, לאחר שלדבריה איתר סוהר מסמכים מסווגים בכליו של אחד מפרקליטיו של אולמרט, בעת שיצא מביקור אצל ראש הממשלה לשעבר. לאחר כשלוש וחצי שעות שבמהלכן השמיעו עורכי דינו של אולמרט, שני אילוז, אלי זוהר ורם כספי את טענותיהם, הוחלט לדחות את ההכרעה בסוגיה זו למועד אחר.



לטענת הפרקליטות, הדבר עומד בניגוד לסיכום שהושג בין הנהלת הכלא ובין אולמרט, ולפיו כל מסמך הקשור לספר שהוא כותב יועבר לבדיקת גורמים בשירות בתי הסוהר (שב"ס). לפי הפרקליטות, לפני כמה חודשים החליט אולמרט, בנסיבות השמורות עמו, שלא לעמוד בהסכם האמור - והוא אינו מעביר מסמכים לבדיקת שב"ס. בעקבות מציאת המסמכים טוענים בשב"ס שלהערכתם אין מדובר במקרה יחיד. מדובר, לדבריהם, בהפרת נהלים, והם רואים זאת בחומרה רבה.



בשבוע שעבר דחתה ועדת השחרורים את בקשת הפרקליטות לדחות את הדיון בבקשת אולמרט. הבקשה הוגשה בעקבות החלטה שהתקבלה על ידי פרקליט המדינה שי ניצן ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, לפתוח בבדיקה פלילית בנושא החומר המסווג בספרו של ראש הממשלה לשעבר. הוועדה קבעה כי אין בהחלטה על פתיחה בבדיקה כדי לדחות הדיון, האמור להתקיים כמתוכנן הבוקר.



כלא מעשיהו. האם האסיר אולמרט ישתחרר ממנו מוקדם מהרגיל? צילום: אבשלום ששוני
כלא מעשיהו. האם האסיר אולמרט ישתחרר ממנו מוקדם מהרגיל? צילום: אבשלום ששוני



ביום חמישי פשטו חוקרי להב 433 על הוצאת הספרים "ידיעות אחרונות" בראשון לציון ועל ביתו של עורך הספר של אולמרט, יהודה יערי, כדי להתחקות אחר מסמכים מסווגים שנעזר בהם ראש הממשלה לשעבר לכתיבת ספרו. החוקרים עזבו את שני המוקדים ובידיהם כמה מחשבים.



בחדשות ערוץ 10 דווח ביום חמישי כי אולמרט אמר בתגובה להוצאת המסמכים: "הייתה זו טעות בתום לב שאני מצטער עליה. החומר היה מיועד לצנזורה ולא נחשף לעיני שום גורם".



במרץ 2014 הורשע אולמרט בפרשת הולילנד וב"פרשת חברת הזרע" בעבירות קבלת שוחד והפרת אמונים. נגזרו עליו שש שנות מאסר, שנתיים מאסר על תנאי ומיליון שקל קנס. ב־29 בדצמבר 2015 זוכה אולמרט חלקית בבית המשפט העליון, שהותיר את הרשעתו בקבלת שוחד ב"פרשת הזרע" וגזר עליו מאסר לתקופה של 18 חודשים.



ב־15 בפברואר 2016 הוא החל לרצות את עונשו בבית הסוהר מעשיהו. ב־28 בספטמבר קבע בית המשפט העליון בהרכב מורחב שאולמרט ירצה במצטבר 27 חודשי מאסר בפועל והוא אמור להשתחרר בקיץ 2018.