המשטרה פענחה את היעדרותה של חנאן אלבחירי מלקיה שנעדרה מאז השלושה במאי השנה, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. חקירת המשטרה חשפה כי שלושת בני משפחתה, על פי החשד, חטפו אותה בליל היעדרותה, רצחו, שרפו את גופתה וקברו אותה בסמוך לביתם בגבעות גורל. לאחר ביסוס התשתית הראייתית חומרי החקירה הועברו לפרקליטות ביום רביעי, והוחלט להגיש כנגדם הצהרת תובע. במהלך היום צפויה פרקליטות פלילית מחוז דרום להגיש כנגדם כתבי אישום.



תיאור חקירת היעדרותה של חנאן אלבחירי. צילום: דוברות המשטרה

תחילתה של הפרשיה בחודש שעבר, עת הודיעה תושבת הפזורה הבדואית על היעדרותה של ביתה בת ה-20 חנאן אלבחירי. מעדויות האם עלה אז כי ביתה התקשרה אליה בשעות הערב ומסרה כי היא נמצאת סמוך למועצה ביישוב מגורה, בדרכה הביתה. משבוששה לחזור לביתה, ניסתה האם ליצור עמה קשר טלפוני ללא הצלחה. בעדותה הוסיפה האם כי היא חושדת בגיסה, שלקח אחריות על המשפחה מיום מות בעלה, ובשני אחים נוספים של בעלה המנוח כאחראים להיעלמות של בתה.



בשלב מוקדם של החקירה, עלה חשד סביר לכך כי הנעדרת אינה עוד בין החיים, ובמקביל לחיפושים הנרחבים עסקו החוקרים באיסוף ראיות ומידע מודיעיני תוך שימוש, בין היתר, באמצעים טכנולוגים על מנת לאתר קצה חוט שיוביל למעצר חשודים, ולפענוח מקום המצאות גופתה של חנאן.



ב-23 במאי השנה עצרו החוקרים שישה מבני משפחתה של הנעדרת, שמעצרם הוארך מעת לעת. מהחקירה עלה כי דודה של הצעירה, שפרש עליה את חסותו, בנו ודוד נוסף, תכננו לחטוף ולרצוח אותה.


 


בליל היעדרותה זיהו הם אותה סמוך לביתה, הכניסו אותה בכוח לרכבם והמשיכו לאזור ביתם בגבעות גורל, שם רצחו אותה, העלו את הגופה באש, ולאחר מכן קברו אותה סמוך לביתם. כשלושה ימים לאחר מכן אותרה גופת הצעירה בסמוך לביתם של החשודים, בעומק של מעל שלושה מטרים מתחת לאדמה, כאשר היא טמונה בשק.