איתמר סוויסה, תושב ירושלים בן 21, הואשם היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, בכך שניסה לרצוח בסכין אדם שהעיר לו, כשנהג באתר טיולים בעיר על אופנועו בצורה פרועה, אשר סיכנה את המבלים במקום. כתב האישום מייחס לו ניסיון רצח, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי חקירה ונהיגה ללא רישיון וללא ביטוח. בנוסף הוגשה לבית המשפט בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.



מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי ביום שבת, לפני כמעט שבועיים, בשעות אחר הצהריים, רכב הנאשם על קטנוע ללא רישיון נהיגה בתוקף וללא קסדה על ראשו, במעיין עין לבן, הסמוך לגן החיות התנכ"י בירושלים. במקום בילו באותה העת גם המתלונן וחבריו, אשר ישבו בקרבת המעיין.



על פי כתב האישום, סוויסה רכב על הקטנוע בצורה פרועה אשר הטרידה ואף סיכנה את המבלים בקרבת המעיין. מספר מבלים שהיו במקום, וביניהם המתלונן, העירו לו על נהיגתו הפרועה בקרבת היושבים במקום. סוויסה התעלם מפניות אלה, וכן מבקשותיו של המתלונן לחדול ממעשיו ושב לרכוב בסמוך למתלונן וחבריו.




שוטרי מג"ב בירושלים. סוויסה ניסה להימלט מהם, אך לבסוף נתפס. צילום: פלאש 90
שוטרי מג"ב בירושלים. סוויסה ניסה להימלט מהם, אך לבסוף נתפס. צילום: פלאש 90



נוכח זאת, קם המתלונן והתקדם אל סוויסה, אשר נסע לעבר המתלונן עד שעצר ממש בסמוך אליו. המתלונן סימן לנאשם לעצור, ביקש ממנו לעזוב את המקום ואף משך אותו מהקטנוע. בתגובה החלה קטטה בין השניים, אשר במהלכה הפרידו חבריהם של מספר פעמים ביניהם. לאחר אותה קטטה שב המתלונן לשבת עם חבריו, וסוויסה הורחק על ידי חבריו מהמקום.



בהמשך, על פי כתב האישום, שב סוויסה על עקבותיו והחל ללכת לעבר המתלונן וחבריו, כשהוא צועק לעברו: "אני ארצח אותך, אתה בן אדם מת היום", " אני אזיין אתכם, אני אהרוג פה את כולם, אני אדקור אתכם" וקרא לעבר חבריו "תביאו לי סכין, תביאו לי סכין". אז הרים סוויסה אבן מהרצפה והתקרב לעברו של המתלונן, אשר ניסה להרגיע את הנאשם ואמר לו "אחי, אחי לא צריך אבנים".



לאחר מספר דקות, נטל סוויסה סכין מטבח, השייכת לחבריו הקטינים אשר בילו עמו במקום. הוא התקרב לעבר המתלונן וחבריו אשר היו בדרכם החוצה מהמקום ודקר את הפצוע דקירה אחת, חזקה, בחזהו. המתלונן אחז בחזהו המדמם תוך שב על עקבותיו וצועק לעבר הנוכחים במקום: "דקרו אותי, דקרו אותי", עד שהתמוטט. בשלב זה רץ הנאשם לעברו של חברו של המתלונן, הניף את הסכין לעברו ודקר אותו באמצעות הסכין בגבו בתנועה חדה וחזקה.



בשלב זה סוויסה השליך את הסכין והחל לברוח. שוטר מג"ב אשר הבחין בהשלכת הסכין, עצר אותו. לאחר שעוכב, ביקש סוויסה מהשוטר להוציא קוץ אשר נכנס לכף רגלו, לאחר שזה התיר לו לעשות כן, הצליח להשתחרר מאחיזתו של השוטר וברח לעבר גן החיות, עד שנתפס על ידי שוטרים נוספים.