ארבע שנים אחרי שד', שהורשע באונס, בהתעללות ובכליאה בתנאי עבדות, נידון ל-26 שנים בכלא, שירן אמבס, אחת מנשותיו של ד', תקפה בתכנית של גבי גזית ברדיו 103FM את תהליך החקירה שעברו הנשים, כשסיפרה כי "במהלך החקירה אני ושאר הנשים של ד' חטפנו מכות רצח כדי לגרום לנו למסור גרסה שקרית". היא הוסיפה כי "האישה שהעידה נגדו עשתה זאת לאחר שאיימו עליה והכו אותה".



"המשטרה דורשת מהאזרח להיות שומר חוק, אבל הרשויות לא מגנות על האזרח", ירתה אמבס, שהוסיפה כי "נאלצנו לשבת במשך ארבע שנים בבית סוהר כדי שנפליל את בן הזוג שלנו".



לטענתה, "למשטרה ולתקשורת היו אינטרסים להמציא סיפורים על ד'". בהכרעת הדין של בית מהמשפט המחוזי הצהרנו יחד בכתב כי כולנו מכחישות את הראיות כנגדו, אך בכדי שניישר קו עם המשטרה, הרביצו לנו מכות רצח. אותה אישה שיצאה נגד ד' עשתה זאת לאחר חמישה חודשים בהן ישבה בצינוק ולאחר שאיימו עליה, הכו אותה ובכך גרמו לה למסור עדות שקר".



"המשטרה יצרה רקע ותפאורה לאדם רק בשביל להשמיץ אותו ולהכניסו לכלא. כיום המאבק שלנו הוא לא רק על המקרה הספציפי שלנו אלא כנגד התופעה הזו. אנו נלחמות על האפשרות לחיות בחופשיות במדינה. ארבעת הנשים עדיין חיות יחד ומחכות לערעור בבית המשפט העליון". 



 


לשיחה הצטרפה עורכת הדין רלי אבישר, המייצגת את ד' בערעור לעליון, אישרה את דברי אמבס, כשטענה כי "אחת מתוך שש הנשים העידה כנגדו לאחר חקירות קשות וארוכות. במשך מספר חודשים היא העידה שהכול נעשה בהסכמה, ואף טענה כי "אילו היו דברים מהווים עבירה, אז גם הם נעשו בהסכמה".

לדבריה, "אותה אישה ספגה איומים במהלך החקירה, שבהם נאמר לה כי אם תדבוק בקו גרסתה היא לא תוכל לראות את ביתה הקטנה לעולמים. מתוך פחד מהמחשבה שירחיקו ממנה את ביתה ומהחשש שישלחו אותה למשפחת אומנה היא העידה כנגד הבעל עדות שקר. אותה עדות היא זו שהכריעה את הכף בפסק הדין".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן