צעירה שעברה ניתוח להקטנת החזה הוכתה בתדהמה לדבריה, מהתוצאה האיומה: שדיים מכוערים, צלקות ופטמות שאינן במקומן. כעת היא מאשימה את הקליניקה שבה בוצע הניתוח ואת המנתח ברשלנות רפואית ותובעת פיצויים בסך 130 אלף שקל. בכתב התביעה שהגישה הצעירה, בשנות ה־20 לחייה, באמצעות עו”ד גלית קלנר, היא מספרת שסבלה מכאבי גב ומקשיים אחרים כתוצאה משדיים גדולים. לכן, לדבריה, פנתה לניתוח ברשת “פרופורציה”, במטרה להקטין את שדיה.



בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בהרצליה מציינת הצעירה שהניתוח היה אמור לערב כריתת רקמות עודפות של עור, שומן ובלוטות ולהשיב למקומן את הפטמות. אלא שלתדהמתה, הדבר נעשה ברשלנות על ידי המנתח ו/או תוך הטעייתה וביצוע הניתוח בחוסר מיומנות ותוך גרימת נזקים. התוצאה, לטענתה: שדיים מכוערים, צלקות וא־סימטריה בגובה הפטמות, שלא שוות בצורה קיצונית. לדבריה, מאז הניתוח היא סובלת מנכות גופנית ונפשית עם פגיעה חמורה בדימוי הנשי והאישי והפרעות בחיי האישות.



"מרגישה כחריגה". עורכת הדין גלית קלנר, המייצגת את המתלוננת. צילום: אילן ספירא
"מרגישה כחריגה". עורכת הדין גלית קלנר, המייצגת את המתלוננת. צילום: אילן ספירא



"חשבתי שהצלקות ייעלמו"





“אני מאוד מאוכזבת, זה לא מה שהובטח לי לפני הניתוח. לא הזהירו אותי שיהיו לי כאלה בעיות”, היא אומרת. “היום אני סובלת. היה לי חזה גדול, נהגתי ללכת לים. היום אני לא הולכת לים, יש א־סימטריה בחזה והפטמות לא במקומן. אני מפחדת לעשות עוד ניתוח, גם אם יגידו לי שניתן לתקן את הפגמים האלה”.



“אחרי שהורדתי את כל התחבושות הייתי בהלם, אבל חשבתי שאולי זה ישתפר והצלקות ייעלמו”, היא ממשיכה. “אבל זה נשאר אותו דבר. מטרת הניתוח הייתה להעלות לי את הביטחון העצמי, אבל התוצאה הייתה הפוכה. אני מתפדחת להתפשט מול בן הזוג שלי וזה משבש לי את מערכת היחסים האינטימית. רק שנה אחרי הניתוח העזתי להוריד חולצה מול בן הזוג”.



“התובעת תפקדה והייתה אישה צעירה ויפה ובריאה ומלאת שמחת חיים”, נכתב עוד בתביעה. “היא תפקדה כמו כל אדם נורמטיבי. לאחר אירועי הניתוח היא נותרה שבר כלי, אישה שחרב עליה עולמה ומצויה בקשיים עם בעלה. כשהיא צועדת ברחוב היא חשה שמביטים בה כחריגה”.



עוד מצוין שהצעירה נזקקת לטיפולים ולאשפוזים רפואיים, ותזדקק לביגוד מיוחד שכולל חזיות מרופדות ופדים להסתרת הפטמות. 



מרשת “פרופורציה” נמסר בתגובה: “כתב התביעה התקבל בפרופורציה לאחרונה. הרשת לומדת אותו ותגיב בהתאם בבית המשפט. ככלל, פרופורציה משקיעה את עיקר פועלה במתן שירות ראוי והולם ללקוחותיה”.