בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 18 שנות מאסר על אבי קשת, שהורשע בניסיון לרצח חברו בתל אביב באוקטובר 2014, זאת לאחר שהשופטים דחו את טענתו של קשת לפיה הוא סובל מהפרעת אישיות דיסוציאטיבית ("פיצול אישיות"), שבמסגרתה אמר כי אישיות אחרת שלו ביצעה את המעשה. השופטים קבעו כי המניע למעשהו היה "רצונו לראות ולחוות במציאות סיום חיים לידו". עוד נגזר עליו לשלם פיצויים לקורבן בסכום של 150 אלף שקל.



בגזר הדין תיאר הרכב השופטים, בראשותה של השופטת מרים דיסקין, כיצד "הנאשם גילה עניין אובססיבי במוות ובשיטות המתה ורצח. הוא לא הסתפק בעניין תאורטי או פילוסופי או בצריכת תכנים אלימים, אלא ביקש לחוות את הדברים באופן פיזי ולכן החזיק בסמלים נאציים ובאוסף שלם של כלי משחית דוגמת: סכינים, אולרים, מצ'טה, חרב, גרזן ואף חבל תליה.



"בנוסף, צפה בסרטים המתעדים ביתור איברים ורצח, החזיק תמונות בעלות מוטיבים אלימים ורצחניים, ואף שיתף את חבריו במחשבות אודות רצונו להרוג ילדי פנימייה באמצעות אקדח עם משתיק קול".



השופטים ציינו כי "מההתעסקות המעוותת והמחליאה של הנאשם בתכנים המתוארים, פרצה תאוות רצח חולנית לצפות מקרוב באדם באותם הרגעים בהם הוא מאבד את חייו. ומכאן, קצרה הדרך לבחור בחברו לשמש קורבן לסיפוק יצריו האפלים".



קשת: "אדם בשם גדי ביצע את הרצח"


קשת בן ה-35, שכאמור גילה עניין אובססיבי בהמתה, הגיע לבית אחיה של בת זוגו בהפתעה, בליל ה-12 באוקטובר, 2014, כשהוא מצויד בגז פלפל. לאחר שהשניים שוחחו בנושאים פילוסופיים, שלף קשת סכין ושיסף את גרונו של חברו. החבר נאבק, כשכל אותה עת המשיך קשת לדקור את אותו, בעודו מתחנן על חייו.



בשלב מסוים ריסס קשת את המתלונן בגז המדמיע. המתלונן ניסה להימלט על נפשו, הגיע לדלת הדירה, אולם קשת המשיך לדקור, כשהמתלונן שרוע על גבו, מנסה להתגונן וצועק "הצילו, הוא הורג אותי". עובר אורח ששמע את זעקותיו, נכנס בריצה לבניין ובתגובה, זרק הנאשם את הסכין ונמלט לאחד החדרים בדירה.



בתחילה טען קשת כי אדם נוסף בשם "גדי" היה בדירה וביצע את המעשה, אולם בהמשך העיד כי "הוא לא בשר ודם אבל הוא זה ש.. אני לא יודע איך להתנסח, כפה אותי, החליף את מקומי, השתמש בגוף שלי. כבר היה מקרה כזה בעבר, שחבר לספסל הלימודים אמר שאני סובל מפיצול אישיות".