מיה גורן בת ה-41 הייתה בהריון מבן זוגה בשש השנים האחרונות, ישראל קטון, כשזה ירה בה ורצח אותה - כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. כתב האישום מגולל רצח אכזרי במיוחד, במסגרתו גורן המשיכה לנסות להימלט מהנאשם גם לאחר שירה פעמיים בראשה, עד שהוא דקר אותה והיא נפחה את נשמתה. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרו של קטון עד תום ההליכים והוא צפויה להישלח לבדיקה פסיכיאטרית.



מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, לא עולה כל מניע לרצח המזעזע. על פי כתב האישום, כשבועיים לפני האירוע, גמלה בלבו של קטון ההחלטה להביא למותה של גורן. לטענתו, ביצע את הרצח בשל מצבו הנפשי, וכי רצח את המנוחה נוכח מחשבותיו, לפיהן עליו "להרחיק" מחייו את הגורמים המיטיבים עימו, ובהם, לדבריו, נמצאה בראש ובראשונה בת זוגו.



קטון החזיק, שלא כחוק, בדירת אביו בתל אביב, אקדח 0.25 מ"מ וכדורים לאקדח. כשהחליט לרצוח את גורן הביא את האקדח לדירת הזוג בבת ים. זאת למרות שידע כי היא נושאת את ילדו ברחמה. סמוך לחצות, בעת שגורן נערכה לשינה בחדר השינה, הוציא קטון את האקדח מתיקו, הכניס את המחסנית ודרך את הנשק. על מנת להקל על ביצוע המעשה, ניגש לגורן, כיסה את פניה באמצעות שמיכה, בעת שהיא סבורה כי הוא עומד להצטרף אליה למיטה.



ניסתה להתקשר למד"א לאחר שנורתה



לפי כתב האישום, הנאשם נטל את האקדח מחדר המגורים, כיסה אותו בחולצה וחזר לחדר השינה כשהאקדח בידו, קירב את האקדח לראשה של מיה גורן וירה ירייה אחת. למרות הפגיעה בה, היא קמה מהמיטה בבהלה והחלה לנוע בדירה, תוך שקטון נע גם הוא בבהלה, משנוכח לגלות כי הירי לא גרם למותה המידי כפי שתכנן. בפרק זמן זה ניסתה גורן לטלפן פעמים אחדות למוקד מד"א, אולם לא הצליחה בכך, תוך שהנאשם מודע למעשיה ומתעלם מהם.



בשלב מסוים, יצא קטון מהדירה ודפק בדלת הדירה הסמוכה, לא זכה למענה, שב לדירה ווידא כי דלת הדירה סגורה, על-מנת להמשיך במעשיו. משנוכח כי עודה בחיים והיא עומדת על רגליה, שב וירה ירייה נוספת לעבר ראשה. כתוצאה מכך התמוטטה גורן על הרצפה. מששב ונוכח קטון כי היא עודה בחיים, שב וירה ירייה נוספת לעבר ראשה, בכוונה לוודא את מותה.



אך גורן המשיכה להיחלם על חייה וקטון הבחין בסימני חיים אחרונים. הוא נטל סכין מטבח וניסה לדקור אותה בצווארה. משנוכח כי הסכין אינה חדה מספיק, נטל סכין יפנית ובאמצעותה שיסף את צווארה של גורן פעמים רבות, תוך גרימת חתכים עמוקים, וכן גרם לחתכים בפרקי ידיה, עד שווידא כי אינה בחיים.


בשלב זה, החליט קטון לעזוב את הדירה. לשם כך, התקלח והחליף את בגדיו, ולאחר מכן יצא מהדירה לרחוב, במטרה לשוב לדירת אביו. משהבחין ברחוב בניידת משטרה, שהגיעה למקום בעקבות פניית שכנים ששמעו צעקות מהדירה, הבין כי לא יוכל להימלט, ניגש אל השוטרים ונעצר.