עכשיו זה סופי: אהוד אולמרט ייצא לחופשי ביום ראשון. פרקליטות המדינה הודיעה הערב (חמישי) כי לא תערער על החלטת ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר לקצר את מאסרו של ראש הממשלה לשעבר. בהודעת הפרקליטות נמסר כי "בדיון בלשכת היועץ המשפטי הממשלה הערב, בהשתתפות פרקליט המדינה וצמרת הפרקליטות, נלמדה ביסודיות החלטת ועדת השחרורים בעניינו של אהוד אולמרט. פרקליט המדינה המליץ כי במכלול נסיבות העניין אין מקום לעתור לביהמ"ש המחוזי נגד החלטת ועדת השחרורים. היועץ המשפטי לממשלה אימץ את ההמלצה, ובהתאם הוחלט שלא להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי".



נודע כי במהלך הדיון מצאו הנוכחים נסיבות שבגינן יש מקום לערער ולקעקע את עמדת וועדת השחרורים אלא שמול אלו , נבחנה ביתר שאת ההערכה כי הגשת הערעור עלולה להיתפס בקרב הציבור כרדיפה אחרי ראש הממשלה לשעבר, בעיקר לנוכח הקביעה של וועדת השחרורים כי אולמרט עבר עבירה משמעתית לכאורה ובגינה נענש.



בחדשות 2 דווח הערב כי נשיא המדינה ראובן ריבלין עשוי להיענות בחיוב לבקשה של אולמרט להקל על תנאי שחרורו, ואף לבטל את מעמדו כאסיר ברישיון, מה שיאפשר לו לחזור לעיסוקיו ולצאת את גובולות המדינה. 



החלטת הוועדה נכתב כי "דבקה באולמרט מידת השחיתות הוא נענש על מעשיו ושילם מחיר אישי כבד. כמו במקרים רבים אחרים בהם מדובר בעברייני צווארון לבן בעלי עבר פלילי נקי המרצים מאסר ראשון בחייהם בגיל מבוגר, גם בעניינו של המבקש יש להניח כי עצם המאסר מהווה גורם מרתיע שלא לחזור על טעויות העבר. האסיר שבפנינו עבר גם תהליך שיקום משמעותי בכלא ומגלה מוטיבציה להמשיך בו במסגרת תוכנית השיקום של רש"א. כל אלה מאיינים ברמת סבירות גבוהה ביותר את הסיכון שיחזור ויסטה מדרך הישר". 



מוקדם יותר היום, לאחר הודעת ועדת השחרורים, סיפרה עורכת דינו של אולמרט, שני אילוז, על הרגעים שלאחר ההודעה: "אולמרט קיבל את ההחלטה בשמחה רבה אבל גם באיפוק, ומצב רוחו עדיין לא שפיר לגמרי כי הוא לא קיבל סופית את החלטת הפרקליטות האם להגיש ערעור. וכן, הוא עדיין רוטן על כך שדברים שהוטחו בפניו בדיון הקודם לפני כשבועיים שהיו אסורים לפרסום פורסמו בכלי התקשורת. אולמרט אמר מיד לאחר ההחלטה: 'מדהים שהוועדה קיבלה את כל הטיעונים שלנו והצדק יצא לאור'".



אילוז מסרה כי הוועדה אימצה בהחלטתה את כל הטיעונים שהעלו בדיון הקודם אחד לאחד, והתייחסה גם לספר שאולמרט כותב. הוועדה לא ראתה לכאורה מעשה חריג בו וציינה כי מדובר במעשה תקין שאינו פסול, ואף אחד לא הטיל עליו איסורים בנושא. אילוז מציינת ש"אם יש מחדל כלשהו, מן הראוי ששב"כ ילמדו אותו". 



בסופו של דבר החליטה הוועדה לשחרר את אולמרט לאחר שעבר שיקום במסגרת תוכנית הרשות לשיפור האסיר, כשבהחלטה היא קובעת כי אולמרט ימשיך גם מחוץ לכלא את מסלול השיקום שלו. הוא יתנדב בעמותת "עזר למרפא" של הרב פירר כפי שביקש, ויפקוד את תחנת המשטרה אחת לשבועיים. הוועדה לא מצאה לנכון להטיל מעצר בית על ראש הממשלה לשעבר.