הזמר קובי פרץ, שעונש המאסר שלו קוצר לשנה וחצי בשבוע שעבר, הגיש הבוקר (שני) בקשת חנינה בעניינו לנשיא המדינה ראובן ריבלין. הבקשה הועברה לחוות הדעת של הגורמים הרלוונטיים ותובא אל שולחנו של הנשיא להחלטה בהמשך. 



ביום רביעי האחרון בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט להפחית את עונשו של הזמר, שהורשע בהעלמת מס בסך של 5.8 מיליון שקל, ונגזרו עליו שנתיים מאסר, לשנה וחצי בלבד. כמו כן, הקנס בשווי 175 אלף שקל, שהוטל עליו בפעם הקודמת, יישאר על כנו, זאת לאחר דיון בערעור שהגיש לשם הפחתת עונשו. 



תחילה נקבע כי הזמר ייכנס לכלא ב-13 ביוני, אולם אושרה בקשתו לעיכוב עונש המאסר שלו. מיד לאחר מכן החליט פרץ לערער על עצם הרשעתו, אך לאחר שבית המשפט המחוזי הבהיר כי אין בכוונתו לשנות את הכרעת הדין של השופטת לימור מרגולין-יחידי הוא משך את הערעור.



יש לציין כי פרץ טרם הסדיר את חובו ברשות המסים, ולאחר ששילם כ-600 אלף שקלים, הוא חייב עדיין למעלה מארבעה מיליון שקלים. נגד הזמר מתנהל כעת הליך אזרחי בהסדרת חובו.



הזוג פרץ. ייאלצו לא להתראות במשך כשנה וחצי. צילום: אבשלום ששוני
הזוג פרץ. ייאלצו לא להתראות במשך כשנה וחצי. צילום: אבשלום ששוני





כזכור, בחודש מאי אשתקד הורשע הזמר בחמישה מקרים של העלמת מס של מיליוני שקלים שקיבל בגין הופעותיו. בהעלמת מס בהיקף של 5.8 מיליון שקלים ובדיווחים כוזבים למס הכנסה בשנים 2009-2005. 


באותו משפט השופטת גזרה עליו שנתיים מאסר בפועל ו-175 אלף שקלים קנס בנוסף לשלוש שנות מאסר על תנאי. זאת מול בקשת המדינה להטיל עליו ארבע שנות מאסר.

קובי פרץ נכנס לבית המשפט עם אשתו. צילום: אבשלום ששוני
קובי פרץ נכנס לבית המשפט עם אשתו. צילום: אבשלום ששוני


במהלך הדיונים על הערעור, רמז פרץ כי מי שהביא אותו למצב הזה הוא אמרגנו לשעבר שהפך להיות עד מדינה, יוחאי יעיש. "הטעות היחידה בחיי היא שבחרתי להיות עם מי שהייתי איתו. אומרים שאישה יודעת אחרונה שבעלה בוגד", אמר הזמר לשופטים

עוד הוסיף כי הוא עוד לא יודע איך יוכל לשלם לעורכי דין ולשלם את הקנס שהשית עליו בית משפט השלום, על סך 175 אלף שקל. "אני מתבייש לומר שחמי מכר את ביתו כדי לשלם את שכר הטרחה לעורכי הדין, חמותי התפטרה כדי שכספי הפיצויים יועברו אליי ולאשתי", הוא סיפר.