לאחר שחרורו המוקדם מבית הסוהר החליט היום (שלישי) נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין להקל בעונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כאשר במסגרת זו הוא העמיד את עונשו על תקופת המאסר בפועל. במילים אחרות, הנשיא החליט להסיר את רב ההגבלות שאמורות לחול עליו במהלך תקופתו מחוץ לכלא, למעט שתיים מהן שנותרו חסויות.



ההקלה בתנאי שחרורו של ראש הממשלה לשעבר מותנית בכך שאולמרט לא יעבור עבירה או יבצע פשע כלשהו עד לסיום תקופת המאסר שהיה אמור לרצות לפי גזר הדין המקורי.



חשוב להסביר כי לא מדובר בחנינה, אלא בהקלה בתנאי שחרורו, כאשר  במסגרתו זו הוא יישאר עם רישום פלילי וקלון. מלבד זאת, ראוי לציין כי הגבלה שלא הוטלה עליו היא האפשרות להתראיין לכלי התקשורת.



נשיא המדינה. החליט להקל בתנאי שחרורו של אולמרט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נשיא המדינה. החליט להקל בתנאי שחרורו של אולמרט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, הנשיא אמר בעבר כי לאור זכויותיו הרבות, במידה ותתקבל בקשתו של אולמרט לשחררו בעבור שני שליש ממאסרו, ישקול בחיוב להעמיד את עונשו על תקופת המאסר בפועל.



בתחילת השבוע, לאחר שנה וארבעה חודשים בהם שהה במאסר, השתחרר מי שהורשע בפרשת הולילנד מהכלא, זאת לאחר שוועדת השחרורים קיצרה בשליש את עונשו וכי הפרקליטות החליטה לא לערער על קביעה זו. 



ההחלטה לשחרר את אולמרט התקבלה לאחר שעבר שיקום במסגרת תוכנית הרשות לשיפור האסיר, כשבהחלטה קבעה ועדת השחרורים כי אולמרט ימשיך גם מחוץ לכלא את מסלול השיקום שלו. הוא יתנדב בעמותת "עזר למרפא" של הרב פירר כפי שביקש, ויפקוד את תחנת המשטרה אחת לשבועיים. הוועדה לא מצאה לנכון להטיל מעצר בית על ראש הממשלה לשעבר.