חודשיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ו-120 שעות עבודות שירות לתועלת הציבור – זה עונשו של מרדכי ואנונו, "מרגל האטום", בגין הפרת תנאי השחרור שלו ממאסר. שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ', זקף לחובתו את עברו הפלילי, הכולל עבירות חמורות נגד ביטחון המדינה, ואת העובדה כי לואנונו הרשעה קודמת בגין עבירה דומה. עם זאת ציין השופט כי לזכותו של ואנונו עומדת העובדה כי כתב האישום הוגש למעלה משלוש שנים לאחר ביצוע העבירה וכן כי הצו אותו הפר צומצם מאז. 
 
ואנונו הורשע בכך שנפגש עם אזרחי ארצות הברית במלון במזרח ירושלים בשנת 2013, למרות צו אשר אוסר עליו לקיים קשר מכל סוג עם אזרחים זרים, ללא קבלת אישור מראש. הוא זוכה משני אישומים נוספים, הנוגעים לכך שעבר דירה מבלי להודיע על כך למשטרה ולראיון שהעניק לחדשות 2, בעקבותיהם הואשם גם כן בהפרת מגבלות השחרור שלו. השופט דחה את טענתו של ואנונו, כי מדובר היה בפגישה חד פעמית ומקרית, אשר לא תוכננה מראש. "במקרה שלפני, הנאשם תיאם את הפגישה מראש באמצעות דואר אלקטרוני", ציין בהחלטתו.


מרדכי ואנונו בבית המשפט. צילום: פלאש 90
מרדכי ואנונו בבית המשפט. צילום: פלאש 90


 
ואנונו, עובד הקריה למחקר גרעיני לשעבר, שוחרר ב-2004 לאחר שריצה 18 שנות מאסר, בגין עבירות נגד בטחון המדינה, לאחר שהתראיין לעיתון בריטי ומסר מידע מסווג ותמונות שצילם בתוך הכור. לאחר שחרורו הוטלו עליו שורת מגבלות, ביניהן, כאמור, האיסור לקיים קשר עם אזרחים זרים, החובה להודיע למדינה על שינוי כתובת וכן האיסור למסור מידע, שאותו רכש מתוקף עבודתו.