בג"ץ דחה היום (שלישי) את העתירה שהגישה שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, שביקשה לקבל זכות ערעור על פסק הדין של בית הדין לעבודה, שפסק כי עובדים במעון ראש הממשלה סבלו מהעסקה פוגענית. השופטים אף פסקו כי על נתניהו לשלם הוצאות משפטים לשני העובדים לשעבר, מני נפתלי וגיא אליהו, בסכום של 2,500 שקל כל אחד.



השופטים יורם דנציגר, אורי שהם ומני מזוז סברו פה אחד כי דין העתירה של נתניהו להידחות. "בג"ץ אינו יושב כערכאת ערעור על פסקי הדין של בית הדין הארצי לעבודה", הזכיר השופט דנציגר. "בית הדין הארצי הוא בעל המומחיות בתחום דיני העבודה, ולכן התערבות שיפוטית בהכרעותיו שמורה למקרים חריגים בלבד. איננו סבורים כי המקרה הנדון עומד באמת המידה להתערבות שיפוטית בפסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה".



עורכת הדין נאוה פינצ'וק אלכסנדר מסרה כי "אני שמחה שבית המשפט העליון שם קץ להתעמרות בעובדים מצד הגברת נתניהו וסיים בכך גם את המתקפות המשפטיות והציבוריות שלה".



כזכור, נתניהו פנתה לבג"ץ נגד ההחלטה של בית הדין הארצי לעבודה, שלא אפשר לה לערער על פסק הדין בתביעות עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר, אליהו ונפתלי. בעתירה נטען כי פסקי הדין "פגעו אנושות בפרטיותה של העותרת, תוך חדירה למעון ראש הממשלה, שהוא למעשה גם בית המגורים שלה, של בעלה ושל ילדיה".



בית המשפט קבע שנפתלי יפוצה ב-170 אלף שקלים. במשפטו של גיא אליהו נפסק פיצוי של כ-120 אלף שקלים - מתוכם כ-90 אלף שישולמו על ידי המדינה ו-30 אלף מחברת קלינור. השופטת פרוזינין קיבלה ממלואן את טענותיו על תנאי העסקה פוגעניים בתקופת עבודתו במעון ראש הממשלה. "לפני בית הדין הובאו עדויות רבות המצביעות על כך שבמעון שררו תנאי העסקה פוגעניים בגין התנהגותה של גברת נתניהו ויחסה אל העובדים", כתבה.