כתב אישום הוגש היום (רביעי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד משה פישר, בן 53 מבני ברק, בגין ריבוי מקרים של מעשים מגונים בשלושה קטינים בני 15-13, שניים מהם תוך ניצול יחסי תלות, מרות ועבודה, והטרדה מינית. הקטינים לפי כתב האישום, בין החודשים אפריל – מאי 2017 העסיק הנאשם שני קטינים בני 15 בעסק שבבעלותו, תמורת תשלום. במהלך התקופה נהג הנאשם להסיע את הקטינים, ביחד עם חברם, קטין בן 13, ברכבו, במסגרת שעות העבודה ומחוצה לה, למקומות שונים בארץ. כמו כן במהלך התקופה נהג הנאשם לבלות בחברת הקטינים ואף נהג לקנות עבורם מוצרים שונים, ובין היתר בגדים, טלפון נייד, אופניים חשמליים, דברי מזון ושתייה וסיגריות.



עוד על פי כתב האישום, במסגרת יחסי המרות ששררו בין הנאשם לבין שני הקטינים, קיים פישר שיחות והתכתבויות בעלות אופי מיני עם הקטינים ואף ביצע בקטינים במספר הזדמנויות, במועדים שונים, מעשים מיניים, תוך ניצול יחסי המרות. כמו כן הפנה לקטינים הצעות והתייחסויות מיניות תוך ניצול יחסי תלות, מרות ועבודה.



בבקשת המעצר נכתב כי "מעשיו של המשיב, המפורטים בכתב האישום, מלמדים על דפוס פעולה בו נקט המשיב, ביצירת קשר קרוב עם הקטינים, טרף קל, באופן שנהג לבלות עימם, להסיע אותם ולרכוש עבורם מוצרים שונים וזאת על מנת לרכוש את אמונם ולהביא לקרבה וליצירת תלות בינם לבין המשיב. המשיב ניצל את יחסי התלות, העבודה והמרות שנוצרו בינו לבין הקטינים וביצע בהם מעשים מיניים במספר רב של הזדמנויות".



 ביצע סדרת מעשים מגונים בתלמידותיו



רק לפני כחודש סערה המדינה בעקבות חשיפת פרשת פדופיליה נוספת, אז שאול שמאי - מורה בבית ספר יסודי בראשון לציון - נחשד כי ביצע מעשים מגונים בחמש תלמידות שללו, קטינות בגילאי 8-7.  על פי כתב האישום, החל מאוקטובר 2016 ועד תחילת חודש יוני, אז נעצר, הנאשם שימש כמורה ומחנך של כיתה ב' בבית ספר בתל אביב. במהלך התקופה, במספר הזדמנויות במהלך הלימודים, ביצע הנאשם בארבע תלמידות הכיתה,8-7, סדרה ארוכה של עבירות מין - מעשים מגונים שלא בהסכמתן. המעשים בוצעו במהלך השיעורים בכיתה, ובפני שאר התלמידים בכיתה.



מכתב האישום עולה כי שמאי הושיב את התלמידות על ברכיו, הכניס ידיו מתחת לבגדיהן ונגע באיברים אינטימיים שלהן, לעתים חרף התנגדותן הפיזית והמילולית. באישום זה מואשם הנאשם בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה בנסיבות אינוס וריבוי עבירות של מעשה מגונה בפומבי בפני קטין. בנוסף לכך, חל מיולי 2014 ועד שנעצר, או בסמוך לכך, לימד שמאי באופן פרטי קטינה בת 13, שיעורי מתמטיקה בביתה שבראשון לציון. במהלך אוגוסט 2016 או בסמוך לכך, בכארבע הזדמנויות, במהלך השיעור בביתה, ביצע בקטינה מעשים מגונים. באחת ההזדמנויות אמר הנאשם לה "את צריכה להירגע קצת".




המורה שנחשד בפדופיליה שאול שמאי, צילום: אבשלום ששוני
המורה שנחשד בפדופיליה שאול שמאי, צילום: אבשלום ששוני