שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג, התיר הבוקר (רביעי) לפרסם כי יפתח סלומינסקי, בן 62 מפ"ת, הוא המעסה החשוד בביצוע עבירות מין בארבע נשים לפחות, שהגיעו לביתו לטיפול. בין העבירות בהן סלומינסקי חשוד, ישנן עבירות מין רבות, ובמקרה אחד אף אונס של אחת ממטופלותיו, אישה כבת 60.



השופט סולברג אימץ את החלטת שופטת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, נאווה בכור, שקיבלה את הערעור שהגישה המשטרה וביטלה החלטה של שופט בית משפט השלום בפ"ת עודד מורנו לאסור את פרסום שמו של החשוד. השופטת בכור קבעה כי דווקא בגלל שהחקירה התקדמה ובשלב זה יש כבר ארבע מתלוננות מן הראוי להתיר את הפרסום שכן התפתחות זו משנה "את נקודת האיזון שבין פגיעה אפשרית למשיב לבין האינטרס הציבורי שבהתקדמות החקירה נגד המשיב".



"התרת פרסום השם יכולה לקדם את החקירה באופן משמעותי"





במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי, בכור דחתה הצעה חלופית של פרקליטו של החשוד שבה לטענתו יכלה לנקוט המשטרה וקבעה: "אני סבורה כי אין באלה להביא להעדפת השיקול על פני שיקולים שבאינטרס הציבורי המיוחד לנוכח דפוס הפעולה המיוחס למשיב כי במסגרת עבודתו כמעסה פגע מינית בלקוחותיו כפי שהעלתה החקירה עד כה". השופטת ציינה כי בית משפט השלום שגה בהחלטתו.



במקביל, ביקשה הפרקליטות לקיים עימות בין המתלוננת הראשונה לבין החשוד ולאחר שיחה עם המתלוננת היא הביעה הסכמתה להתייצב לעימות עם החשוד וזאת בהמלצת פרקליטה. העימות אמור להתקיים כבר בימים הקרובים. במשטרה החליטו לערער על החלטת השופט מורנו ולהתיר את פרסום שמו של החשוד בנסיבות שנוצרו. כאמור, השופטת בכור החליטה לפרסם את שמו כאשר היא קובעת לגבי המקרה השני כי בית משפט השלום שגה בהחלטתו לאסור את פרסום שמו של החשוד וקבעה אין עוד מקום להותיר את שמו בלתי ידוע לציבור, כאשר התרת פרסום שמו יכולה להביא להתקדמות משמעותית בחקירה ולהעדפת האינטרס הציבורי על פני פגיעה במשיב עצמו.