בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום ארבע וחצי שנות מאסר על מחמוד בדיר, תושב כפר קאסם, שהורשע בהסדר טיעון בכך שנהג בשכרות, פגע ביובל שינדלר, שוטר מתנדב בן 58, שרכב על אופנוע בצומת גלילות, פצע אותו אנושות והפקירו.  בכך קיבל השופט את העונש שהוסכם עליו בין הצדדים במסגרת ההסדר. אשתו של יובל, ענת שינדלר, מקבלת את גזר הדין ומבקשת להמשיך הלאה בחיים. 



סרט על יובל שינדלר
"ידענו שזה מה שהולך לקרות, כי בפרקליטות הסבירו לנו שכדאי לנו לקבל את הסדר הטיעון כדי שיהיה אפשר למצות את הדין עם העבריין ושהוא ייכנס לכלא, ושהתיק לא ייכנס לסחבת", אמרה למעריב.

"הגעתי למסקנה שעדיף לנו לסגור את הסיפור מהבחינה המשפטית. עד היום הוא לא ביקש להביע סליחה בפנינו, אבל אלה הם חיינו במדינת ישראל. פנינו קדימה ואנחנו מתרכזים בשיקום של יובל ובחזרה לחיים. הכי חשוב שכמה שיותר אנשים יראו את המקרה של יובל ולא ינהגו שיכורים".
 לדבריה, "יובל מתקדם בכל יום. הוא התחיל ללכת בעזרת מקל, הוא בטיפולים באשפוז יום, גם פיזיים וגם נפשיים, כי הוא נמצא בפוסט טראומה קשה מאד. ימים יגידו. אנחנו עדיין לא מדברים על חזרה לשגרה תעסוקתית, אבל בהחלט יש שיפור ניכר במצבו".
 

השופט בני שגיא גזר על בדיר בן ה-23 גם שבע שנות שלילת רישיון ופיצוי לקורבן בסכום של 50,000 שקל. בהחלטתו ציין את עברו התעבורתי הכבד של הנאשם. בשל המצב  הכלכלי הקשה של בדיר ושל משפחתו, נמנע השופט מלהטיל עליו קנס כספי. 


 יובל שינדלר, נפצע בתאונת פגע וברח בצומת גלילות .צילום: באדיבות המשפחה
יובל שינדלר, נפצע בתאונת פגע וברח בצומת גלילות .צילום: באדיבות המשפחה


 ביום התאונה נהג בדיר בנתיבי איילון לכיוון צפון, בתחילת מחלף גלילות, כשהוא נוסע בנתיב השמאלי. באותה העת, במסגרת תפקידו כסייר תנועה, רכב שינדלר על אופנוע, לפני הרכב של בדיר. במהלך הנסיעה בדיר נרדם ופגע עם חזית רכבו בחלקו האחורי של האופנוע בעוצמה רבה.
 האופנוע נהדף לעבר מעקה הבטיחות מצדו השמאלי של נתיב הנסיעה והחליק, עד אשר נעצר והחל לעלות באש. כתוצאה מהתאונה נהדף השוטר מהאופנוע, הוטח אל עבר הכביש בעוצמה רבה ונגרמו לו חבלות חמורות. בדיר נמלט מהרכב מבלי להזעיק עזרה, תוך שהוא מותיר את הפצוע מחוסר הכרה בסמוך לאופנוע, שבער והיתמר ממנו עשן סמיך, שנראה למרחוק.
 
הנאשם נסע במונית לביתו שבכפר קאסם ובמהלך הנסיעה הוא יצר קשר עם חבריו. לפי כתב האישום, החברים התקשרו למוקד 100 של המשטרה ומסרו תלונה כוזבת על כך שהרכב נגנב טרם התאונה.