כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד האב החשוד בכך שהתעלל בבנו התינוק, בו מיוחסים לאב עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין הגורמת לו חבלה חמורה על ידי אחראי, תקיפת קטין הגורמת לו חבלה של ממש על ידי אחראי והתעללות בקטין וחסר ישע על ידי אחראי.



"במועדים שונים שאינם ידועים למאשימה, החל מהיות התינוק בן שבעה חודשים, נהג הנאשם לתקוף את הקטין, כאשר בחלק מהמקרים גרם לו חבלות של ממש", נטען בכתב האישום. בת זוגו נ', אשר ידעה על מעשיו של הנאשם, שחלקם נעשו בנוכחותה, נהגה לחפות על מעשיו, לרבות בהלבשת התינוק בבגדים ארוכים כדי למנוע חשיפת החבלות שעל גוף התינוק. 



עוד עולה מכתב האישום כי החל מחודש ינואר 2017, בהיות בנם בן ארבעה חודשים בערך, הנאשם ונ' נמנעו מהבאתו של התינוק למרפאת טיפת חלב, להמשך מעקב וטיפול רפואי, כמתבקש לתינוק בגילו. באפריל השנה, ובמספר הזדמנויות שונות במועדים מדויקים שאינם ידועים, נהגו בני הזוג לקשור את ידיו של התינוק באמצעות חיתולי בד לעגלה בה ישן, זאת מאחר והתינוק לא היה לא שקט והרבה לבכות.



לפי כתב האישום, האב היכה את בנו בחלקים שונים בגופו. צילום: אתר הרשות השופטת
לפי כתב האישום, האב היכה את בנו בחלקים שונים בגופו. צילום: אתר הרשות השופטת



בין היתר, נטען כי החשוד תקף את התינוק בכך שסטר לו בחוזקה בלחיו, בראשו, ובחלקים שונים של גופו, ואף נהג לאחוז בזרועותיו ולטלטל אותו בחוזקה, וכן


אחז בו בכוח בירכיים. בשלב מסוים הובהל התינוק באמצעות אמבולנס לבית חולים הלל יפה בחדרה, שם נמצאו על גופו סימני אלימות, שריטות מרובות, סימנים הנחזים להיות סימני נשיכה, סימני חבלה בלחי, ואובחן דימום מוחי.



התינוק הועבר, כשהוא מורדם ומונשם, לבית חולים "דנה" לילדים באיכילוב, שם אובחנו בגופו דימומים מוחיים רבים טריים וישנים, ודימומים מרובים ומפושטים ברשתיות של העיניים וחבלה חמורה בעיניים. התינוק נאלץ, נכון למועד הגשת כתב האישום, החל ממועד פינויו לבית החולים, לעבור שני ניתוחים בעיניים ועודנו מאושפז בבית החולים.