האם מיקי גנור עומד להפוך לעד מדינה ב"פרשת הצוללות"? פרקליטו של גנור, נתי שמחוני התפטר היום (שני) מייצוגו בתיק, וזאת לאור כוונה שעלתה לפיה כי גנור ישמש כעד מדינה בפרשה. מסתמן שבימים האחרונים, לאחר שהתהדקה החגורה סביב החשודים המרכזיים בפרשה, גנור, המשנה לראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, ולאחר ניסיון לקבל מידע מרונן שמר, עובד משרדו, פועלים חוקרי היאח"ה לסגור הסכם עד מדינה עם גנור, ובכך להביא לסגירת התיק מבחינה ראייתית באופן מוחלט. מעצרו של גנור הוארך עד יום חמישי, וכך גם זה של בר יוסף.



במקומו של עו"ד שמחוני, שכר גנור את שירותיו של עורך הדין אלי זוהר. בשיחה שקיים עו"ד שמחוני עם מעריב, הצהיר האחרון כי "מעבר לעובדה שאני מאשר שהתפטרתי מהייצוג, אין לי כל כוונה להתייחס לשום הערכה השערה או קביעה בנושא".



ראייה בולטת לכך שהעניינים עם גנור קרובים לסיכום היא העובדה שבמהלך הדיון בבית המשפט הודיע פרקליטו כי הצדדים הגיעו להסכמה על הארכת מעצרו עד יום חמישי, תוך שהוא הוסיף כי "כך הוסכם מתוך הנחה שפרק הזמן הזה יאפשר למשטרה למצות את הפעולות הנדרשות בזמן שהעצור במעצר".



עו"ד נתי שמחוני
עו"ד נתי שמחוני



עוד קודם לכן, התנהל הדיון בעניינו של אבריאל בר יוסף, כאשר פרקליטו מתח ביקרת עקיפה על המשטרה, כשהוא טוען שחלק מהעדים המרכזיים בפרשה הם צוקר, שמיד אחרי עדותו עדותו במשטרה רץ והתראיין בכלי התקשורת, תוך שהוא חושף פרטים מהחקירה. פרקליטו של בר יוסף הטיח בנציגי המשטרה: "האם זימנתם לחקירה את העדים שמסרו עדות מפורטת, ומיד לאחר מכן מיהרו לחשוף את הדברים בתקשורת? האם לא מדובר בשיבוש חקירה?"



השופטת רום, שקיבלה את ההחלטה להאריך את המעצר, הסכימה עם חלקי דבריו של הפרקליט וציינה: "אף אני הבעתי במרומז את דעתי על הפרסומים על חקירה זו בהחלטות קודמות. אני ערה לכך שזכות הציבור לדעת בנושאים הנדונים בה. יחד עם זאת, יש להצטער על כך שדברים מתוך החקירה מתפרסמים בין אם יש בהם אמת, ואם בין אם אין בהם אמת. יש לאפשר לגורמי החקירה לנהל את חקירתם ללא התערבות חיצונית כלשהי".



כמו כן, היא הוסיפה כי "המשטרה, כפי שטענה גם בדיונים הקודמים, ביצעה פעולות חקירה רבות, גם מאז הארכת המעצר האחרונה. כתוצאה מפעולות חקירה אלו חלו התפתחויות לא מעטות בחקירה".



"באשר לטענת עורך דין חן, לפיה ניתן לשחרר את מרשו למעצר בית, אמרה: "בדקתי את ממצאי החקירה עד כה, ודעתי היא כי טרם העת לשלב בו ניתן יהיה להסתפק בחלופת מעצר". מיד לאחר מכן היא האריכה, כאמור, את מעצרו בארבעה ימים.




ח"כ ביטן. "כשלמשטרה אין כלום הם מחפשים עד מדינה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ ביטן. "כשלמשטרה אין כלום הם מחפשים עד מדינה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, הגיב לפרסום במהלך מפגש עם עיתונאים ואמר: "אני לא מודאג. למשטרה יש שיטה כשאין להם כלום הם מחפשים עד מדינה -אם היה להם משהו הם לא היו מחפשים עד מדינה", כמו כן הוסיף יור הקואליציה כי אין בכוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתפטר - גם אם יוגש נגדו כתב אישום: "לא יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, אך גם אם יוגש נגדו כתב אישום אין בכוונתו להתפטר".




כזכור, גנור ייצג את תאגיד המספנות הגרמני טיסנקרופ, שעומד בלב פרשת חשד לשוחד במהלך רכישת כלי שייט מהמספנה על ידי חיל הים הגרמני. לפני שבוע נעצר גנור, ביחד עם מי שהיה בר יוסף ועם עו"ד שמר במסגרת הפרשה. בנוסף להם נעצר מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום.



יחד עמם נעצר במסגרת הפרשה גם בן דודו ועורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד דוד שמרון, שבנוסף לקשריו עם רה"מ ייצג גם את מיקי גנור והיה אמור לגרוף בעצמו דמי תיווך בשווי מאות אלפי שקלים. על פי המשטרה עולה החשד כי בעת פעילותו עמד עו"ד שמרון בניגוד עניינים חמור בכך שייצג



בעת הארכת מעצרם של גנור ובר יוסף, התייחס עורך דינו דאז, עו"ד שמחוני לתיק וטען כי "מרשי מכחיש בתוקף שגרס ולו מסמך אחד הקשור לפרשת הצוללות. לדבריו, הוא לא ביצע שום עבירה. שאלתי גם בדיון בבית המשפט את נציגת המשטרה האם לטענתה גנור גרס מסמכים והיא הכחישה שהעלתה כזאת טענה".