פרשת הצוללות: בית המשפט השלום בראשון לציון החליט להאריך בחמישה ימים את מעצרו של אבריאל בר יוסף, המשנה לשעבר לראש המל"ל, החשוד בקבלת שוחד מאנשי החברה הגרמנית טיסנקרופ כדי לקדם מכירת צוללות ממנה לישראל. בהארכת המעצר אמרה נשיאת בית המשפט עינת רון כי "חלו התפתחויות משמעותיות ביותר בחקירה". 

"החקירות התפתחו לגבי החשוד וגם לגבי חשודים אחרים. ההתפתחויות דורשות חקירות נוספות. יש חשש שהחשוד ישבש את החקירה אם לא ישהה במעצר", אמרה הנשיאה רון בהחלטתה. בנוסף לכך, מוקדם יותר הוחלט לזמן את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לשאת עדות במסגרת החקירה, שבוחנת חשדות לשחיתות בהחלטה לקנות צוללות מחברת טיסנקרופ. 

גנץ. יגיע לתת עדות בחקירה. צילום: עודד קרני


סנגורו של בר יוסף, עו"ד ז'אק חן, טען כי למרשו היו בעבר הזדמנויות רבות לשבש את החקירה אך לא עשה כך. "מרשי ידע על החקירה חודשים לפני שנעצר. אם הוא לא פעל אז – אין סיבה שיעשה זאת היום. מנסים לשבור את רוחו", התבטא חן במהלך הדיון. 
 
עוד טען סנגורו של בר יוסף כי פרטי החקירה מפורסמים חדשות לבקרים בכלי התקשורת, מה שיקשה על שיבוש החקירה. "זו חקירה שמתנהלת ברחוב, כולל הכוונה לחתום על הסכם עם עד מדינה – פרטי ההסכם שנחתמו. כך שלא נראה לי שדווקא מרשי יוכל לשבש את החקירה זאת כאשר עדים מוסרים גרסתם במשטרה ורצים לדווח על שנאמר בתקשורת". השופטת רון התייחסה לטענה ואמרה: "גם בעניין זה ציינתי בהחלטת קודמות כי למרבה המזל לא כל חומרי החקירה מתפרסמים באמצעי התקשורת השונים. רבים מהם לא פורסמו וטוב שכך". 

"לקראת דף חדש"
בנוסף לכך, המשטרה ביקשה היום להאריך עד מחר את מעצרו של מיקי גנור, נציג המספנות החשוד בניסיונות השיחוד. פרקליטו של גנור, עו"ד אלי סופר, אמר כי הוא "מקווה שעד מחר ימוצו כל פעולות החקירה כנגד מרשי. אני מקווה שעד מחר ייפתח דף חדש", כשהוא רומז על הסכם עד המדינה שאמור להיחתם עם גנור. אם ההסכם לא ייחתם ביממה הקרובה, גנור יובא לבית המשפט בפתח תקווה שם יוארך מעצרו שוב. אולם נראה כי ההסכם קרוב מאוד לסיכום, לאחר שיאושר על ידי פרקליט המדינה שי ניצן.  
 

חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה דורשים כי אם אכן ייחתם הסכם עד מדינה עם מיקי גנור, המתווך בעסקת הצוללות עם המספנות הגרמניות, הוא ימסור להם מידע על עסקאות ביטחוניות נוספות הנגועות לכאורה בשחיתות, ושבהן לקחו חלק כמה דמויות המעורבות בעסקת הצוללות, וכן דמויות נוספות שצפויות להיחקר עליהן.