הגנה מאוחרת: שבוע בדיוק לאחר המתקפה שחווה הדרג המקצועי בשירות למען הילד במשרד הרווחה על חוות הדעת נגד אימוץ ילדים שיוויוני לזוגות מאותו מין, יצא היום (שלישי) מנכ"ל משרד הרווחה והעבודה, אביגדור קפלן, להגנת העובדים המושמצים.



בפרט, על העובדת הסוציאלית הראשית לחוק האימוץ ומנהלת השירות למען הילד, אורנה הירשפלד, שזכתה למתקפה אישית מצד העותרים לבג"ץ בהפגנה של אגודת הלהט"ב בתל אביב בחמישי האחרון כשכונתה מעל הבמה "עובדת מדינה שלא חוסכת את עמדותיה ההומופוביות החשוכות בכל הזדמנות, מסמך או דיון באשר לזכות ההורית של זוגות מאותו מין".



במכתב ששלח קפלן לעובדי משרד הרווחה והעבודה, הוא הדגיש: "עמדת המשרד בסוגיה גובשה לאחר דיונים רבים במסגרת מקצועית שכל תכליתם היא דאגה לטובת הקטינים". הגיבוי החד משמעי של המנכ"ל מגיע אף שהשר חיים כץ כבר התנצל בשבוע שעבר על נוסח העמדה שתיארה את המשפחה הלהט"בית כחריגה חברתית שעלולה להעמיס מטען נפשי על הילד. זאת בניגוד לכל התשתית המחקרית והמקצועית בעולם זכויות הילד כיום והניסיון המצטבר בתחום שמוכיח את ההפך הגמור, גם בישראל.



המנכ"ל קפלן מוסיף: "שנות עבודתה של הירשפלד חשפו אותה לא פעם לביקורת ציבורית לא עניינית ותמיד עמדה בה. גם עיון בתשובת המדינה לבג"ץ מגלה את רגישותה לסוגייה כאשר לצד ההמלצה שלא לשנות את לשון החוק מודגש כי אין להטיל דופי בהורות חד מינית וכי יש לשקול את העמדה בעתיד". קפלן מחזק את ידיה של הירשפלד במכתב הפומבי ומותח ביקורת על התקשורת שבחרה לצטט תמונה חלקית של עבודתה המקצועית.



יודגש כי לאור פניית שר הרווחה והעבודה, חיים כץ, שביקש לעדכן את תשובת המדינה עליה מגן מנכ"ל משרדו, דחה בג"צ בחודשיים את הדיון בעתירה נגד חוק האימוץ שהיתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר.