רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, צפויה לעמוד לדין בפרשת המעונות בכפוף לשימוע, כך צפוי להודיע היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט, זאת על פי דיווח בחדשות 2 הערב (שני). מדובר בארבעה סעיפי עבירות שונים: העסקת החשמלאי הפרטי בבית ראש הממשלה וגלגול התשלום למדינה; שימוש בעבודת משרד ראש הממשלה לטיפול באביה החולה; רכישת רהיטי גן למעון ראש הממשלה והעברתם לבית משפחת נתניהו בקיסריה וניפוח הוצאות הארוחות במעון ראש הממשלה. סך כל עלות העבירות, על פי הדיווח, מאות אלפי שקלים שיצאו מקופת המדינה. 



עו"ד יוסי כהן, בא כוחה של משפחת נתניהו, אמר בתגובה כי "אם הפרסומים נכונים - מדובר בהאשמות שווא אבסורדיות. עד לאן מגיעה הרדיפה כנגד משפחת נתניהו? עד לכוס תה שהגישה עובדת הבית לאביה של הגברת נתניהו בן ה-97 שהתגורר בביתה על ערש דווי?".

בערוץ 10 דווח כי המשטרה חושדת כי חשבוניות שהוזמנו למשרד ראש הממשלה, בסך 6,000 שקלים, יועדו למעשה למעון ראש הממשלה. אם חשבוניות אלו אכן היו מיועדות למעון מדובר במעשה אסור, מכיוון שבמעון ראש הממשלה מועסקת טבחית ואסור לדייריו להזמין אוכל על חשבון המדינה.

בתגובה נמסר ממשפחת נתניהו: "יאיר נתניהו צמחוני, אבנר וגברת נתניהו כמעט ואינם אוכלים בשר בקר וראש הממשלה לא צורך מזון בעשרות אלפי שקלים מסטייקייה. מעניין לברר את חלקו של אב הבית ב-2011 בהזמנות מסוג זה ועליית הוצאות המזון בשנים אלה". אב הבית בשנים אלו היה כזכור מני נפתלי. 

הדיווח הערב מגיע לאחר שבשבוע שעבר נחקרה שרה נתניהו במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. עיתונאי חדשות 2, גיא פלג, חשף כי החקירה עסקה בהשלמות חקירה שנגעו לעניין הזמנת הארוחות למעון הרשמי. נתניהו נשאלה מדוע הזמינה ארוחות מבחוץ, בזמן שהייתה מבשלת בבית ראש הממשלה ועל כך ענתה: "לא הזמנתי, לא הייתה מבשלת וזה בכלל לא ענייני איך מספקים אוכל לבית ראש הממשלה". כשנשאלה מי הזמין את הארוחות ענתה: "צדיק הדור - מני נפתלי".



כזכור, הן המשטרה והן פרקליטות מחוז ירושלים, המליצו להעמיד את רעיית ראש הממשלה לדין וכעת נראה שגם היועץ המשפטי לממשלה תומך בעמדה זו. על פי אותם ממצאים נקבע כי נמצאה תשתית ראייתית כנגד שרה נתניהו ושלושה נוספים בגין שלוש פרשיות במעונות ראש הממשלה. על פי החקירה, הזמינה ארוחות שפים לבית המשפחה, כשאת החשבון שילמה מקופת המדינה, כמו גם במקרה שבו העסיקה מטפלת לאביה לכאורה. פרשה נוספת התייחסה להוצאות פרטיות של בני המשפחה שהוטלו על חשבון קופת המדינה.

ביום רביעי בערב צפויה בתל אביב עצרת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שמצוי גם הוא בחקירות פליליות וכזכור אף עומדים נגדו חשדות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. בצל החשדות נגדו, נתניהו עצמו צפוי להגיע ואף לשאת דברים באירוע התמיכה שמאורגן עבורו, כך דיווח הערב העיתונאי ספי עובדיה.