אסי אבוטבול יישאר במעצר, כך קבע היום (שני) בית המשפט העליון, שקיבל את עתירת הפרקליטות והיחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה. בית המשט האריך את מעצרו של אבוטבול ב-10 ימים. החלטתו של בית המשפט העליון הפכה את החלטת הערכאה הנמוכה, אז, שופט בית משפט השלום בראשון לציון, רפי ארניה, קבע כי יש לשחררו.



אבוטבול היה אמור להשתחרר ממעצרו בתום 73 ימי מעצר, וזאת לאחר שהמשטרה לא הגישה הצהרת תובע בנוגע לאבוטבול ברצח פרקליטו לשעבר, עו"ד יורם חכם ורצח ארתור רוזן לפני 19 שנים. השופט ארניה החליט כי לאור העובדה שביום ראשון יחלפו 75 ימי המעצר המותרים על-פי חוק, אין מקום להארכת מעצרו של אבוטבול והוא שלח את איש עולם הפשע להמשך ריצוי 17 שנות מאסר בדין עבירת עמידה בראש ארגון פשיעה ועברות חמורות נוספות.



אתמול עתרה הפרקליטות לבג"ץ בשם המשטרה, וטענה כי שחרורו של אבוטובול יכול להוביל לשיבוש מהלכי חקירה. השופט ארי שוהם, קיבל את עמדת הפרקליטות והמשטרה וכתב בהחלטתו כי ישנה הצדקה מיוחדת להורות על הארכת מעצר נוספת, למרות שאבוטבול הוא אסיר. "קיים לכל הפחות חשד סביר למעורבותו של אבוטבול ברצח עו"ד חכם ורצח רוזן", כתב השופט שוהם בהחלטתו, והוסיף כי "יש תימוכין לחשש שאבוטבול ישבש חקירה באמצעות העברת מסרים לחשודים נוספים". השופט שוהם התייחס גם לחקירת המשטרה ולקצב התנהלותה וציין כי "סבורני כי מדובר בקצב סביר ונראה כי חקירתו של אבוטבול אף הובילה להתפחות משמעותיות שבעקבותיה נעצר חשוד נוסף (סגן ראש עירייה בצפון א.ח.) ברצח רוזן". כאמור, מיד לאחר מכן הורה השופט להשאיר את אבוטבול במעצר.