המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבית משפט השלום בנצרת נגד סגן ניצב (סנ"צ) עופר קנטרוביץ', ראש משרד הסיור במחוז הצפוני במשטרה, המייחס לו עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואי עמידה בחובת הצגת רישיון או תעודה. מכתב האישום אותו הגיש עו"ד רונן יצחק עולה כי הנאשם נלכד על ידי שוטר תנועה, שאחז במד במהירות, כשהוא נוסע ברכב משטרתי במהירות של 120 קמ"ש, בכביש שבו הוגבלה המהירות ל-90 קמ"ש בלבד.



כשניגש השוטר אל רכבו של קנטרוביץ' הוא הריח לדבריו ריח חריף של אלכוהול וביקש ממנו את רישיון הנהיגה. הנאשם, כך עולה מכתב האישום, ענה לו בתקיפות כי מדובר "ברכב משטרתי" וגם אחרי שהמשיך לבקש תעודה מזהה השיב לו הנאשם "זה משטרתי אתה לא מבין".


בדיקת ינשוף (אילוסטרציה). השוטר סירב להיבדק ע"י המכשיר. צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90
בדיקת ינשוף (אילוסטרציה). השוטר סירב להיבדק ע"י המכשיר. צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90


מיד לאחר מכן שילב סנ"צ קנטרוביץ', להילוך נסיעה ונמלט מהמקום בנסיעה מהירה, כשהוא מותיר את שוטר התנועה מבלי שיוכל לבצע לו בדיקת ינשוף כדי למדוד את מידת האלכוהול בדמו בעת הנסיעה.

האירוע שמתואר בכתב האישום התרחש ב-9.12.16, כרבע שעה לפני חצות הלילה בכביש 85, מכיוון מערב למזרח, כאשר שוטר התנועה שלצידו, שהיה מתנדב, דיווח על האירוע למשטרה. משם, הטיפול הועבר למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שכאמור גם הגישה את כתב האישום.