בית המשפט העליון הפחית שנתיים וחצי מעונש המאסר של הנער בן ה-13 שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, בו נפצעו שני בני אדם. השופטים דחו את ערעורו בקשר להרשעתו בשתי עבירות של ניסיון רצח, אך קבעו שירצה 9.5 שנות מאסר. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי שלושת השופטים, דוד מינץ, ענת ברון ואסתר חיות. השופטים ציינו בנימוקיהם את העובדה שחלקו של הנער באירוע היה משני לעומת זה של בן דודו, שביצע יחד עמו את הפיגוע.



עוד כתבו בפסק הדין כי "אין להתעלם מגילו הצעיר ביותר של המערער ומתהליך השיקום שהוא שותף לו ולחוות הדעת שהוגשו בעניינו". השופטים הזכירו את המלצת שירות המבחן, שהודיע כי הוא בעד להקל בעונשו של הנער: "נוכח התייחסות המערער לעבירות שביצע, התובנות שהוא מגלה ביחס לכך, תפקודו התקין לאורך שהותו במעון הנעול וכיום בבית הכלא והתרשמותו של שירות המבחן כי לתקופת מאסר ארוכה עשויות להיות לה השלכות בלתי רצויות לגביו.


פיגוע דקירה בגבעת זאב

בנסיבות אלו יש מקום לתת משקל להמלצות שירות המבחן נוכח פסיקת בית משפט זה באשר לחשיבות המוגברת שיש לייחס לאלמנט השיקום בכל הנוגע לנאשמים קטינים", כתב השופט מינץ. פסק הדין אינו מתערב בפיצויים שנגזר על הנער לשלם לאחד מקורבנותיו, בסכום של 80,000 שקל.



הנער, שהפך לאחד מסמלי "אינתיפדת היחידים" לאחר שתמונתו אוכל במיטת חוליו בבית החולים לאחר הפיגוע עוררה סערה בעולם, היה בן 13 בלבד כשביצע את המעשה. הוא הורשע בכך שיחד עם בן דודו בן ה-15, בדרך חזרה מבית הספר, נטלו סכינים והלכו מביתם שבשכונת בית חנינה לעבר שכונת פסגת זאב, שם הבחינו בצעיר בן 20 בלבוש חרדי ודקרו אותו פעמיים במטרה להורגו.



לאחר שהצעיר נמלט, הבחינו השניים בנער בן 13 מתיישב על אופניו, הם התקרבו אליו, ודקרו אותו ארבע פעמים, כאמור במטרה להורגו. עוברי אורח חשו לעזרתו של הנער, והנער ובן דוד החלו לברוח. הנער נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה ונהרג על ידי שוטרים כאשר רץ עם סכין.



זהבה טוויטו, אמו של  יוסף חיים בן 22, שנפצע בפיגוע לפני שנתיים כשהיה בן 20 ולאחרונה עבר ניתוח נוסף בשל פציעתו: "זה למורת רוחנו, אין פה ספק בכלל, במיוחד אחרי שבן שלנו עבר עוד ניתוח. אני לא ידעתי שהולכים לקצר  את העונש, שמעתי על זה רק היום. קבעו לו 12 שנים. למה לקצר? הוא בא במטרה להרוג, הוא לא בא לקנות במבה כמו שהוא אמר. הוא היה עם סכין, הוא והחבר שלו".