ציון אמיר, עורך דינו של הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע בעבירות אונס ועבירות מין נוספות, התראיין היום (ראשון) בגל"צ והעביר ביקורת קשה על החלטתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין שלא לבטל את תנאי השחרור של קצב, כפי שעשה במקרה של ראש הממשלה לשעבראהוד אולמרט. "אני לא יכול לומר שקיבלתי את זה באש ובזעם אבל קיבלתי את זה בתדהמה וזעזוע מוחלטים", אמר עורך הדין ברשת הצבאית, והוסיף: "הגשתי את הבקשה הזו מיד לאחר שהנשיא ריבלין נתן חנינה מכל תנאי השחרור לאהוד אולמרט, לפני שאפילו יבשה הדיו על ההחלטה לשחררו. "אני סברתי שנהוג יהיה לנהוג גזרה שווה משום שהנשיא הוא בן 72, הוא ישב חמש שנים בכלא בשל אופי העבירות שלו".



"כל הגופים אמרו פה שמשה קצב איננו מסוכן ושלא נשקפת ממנו שום מסוכנות. התנאים האלה אמורים לשרת תכלית מסויימת, אז איך זה קורה? אני חייב לשאול במה עבירות של טוהר המידות הן עבירות שונות מעבירות שאדם שילם עליהם את הדין, איך אפשר להסביר את החנינה של אהוד אולמרט מיד עם שחרורו ואת של קצב לא?", הוסיף עורך הדין.



עו"ד ציון אמיר, צילום: אלון חכמון
עו"ד ציון אמיר, צילום: אלון חכמון




"האם שקד נתנה רוח גבית?"


כנשאל אם יש קשר בין סוג העבירה שביצעו אולמרט וקצב, לבין סירובו של ריבלין לחון את קצב כפי שחנן את אולמרט, ענה עו"ד אמיר, כי לא אמור להיות קשר בין שני הדברים. "הטיעונים הללו הם אחיזת עיניים. יש איפה ואיפה בהכרעה של הנשיא ריבלין. אני קיבלתי בתדהמה ובזעם את ההחלטה הזו, לגבי אדם בן 72, שאיננו מסוכן וכבר שילם מחיר כבד. אני לא עושה הצגה, אני מאמין במה שאני אומר לחלוטין".

בסיום הראיון טען עורך הדין כי הייתה התערבות חיצונית בהחלטתו של הנשיא, שתכנן בתחילה לחון את קצב. "הנשיא ריבלין התכוון לחון אותו, ואז לא רק שהוא לא קיבל חנינה, אפילו לא מבטלים לו מעצר בית לילי שמא משה קצב יסתובב בלילה ויפגע באזרחים", אמר והוסיף "ישאל חשין ואהרן ברק, התבטאו בפרשת קצב ואמרו שהמשפט הזה נחרץ דינו בתקשורת וקשה יהיה למצוא שופט שיוכל לעמוד מול הרוח התקשורתית. אני לא אגיד משהו על הנשיא ריבלין באופן אישי לשאלה האם לרחוב ולתקשורת יש השפעה. נתליתי בשופטים נכבדים, גם דליה דורנר אומרת דברים קשים בנושא הזה. האם השרה שקד הייתה מאלה שנתנו רוח גבית לריבלין בבואו להכריע בנושא אולמרט?", שאל לבסוף.