"אין מקום לאפשר את המשך קיום ההפגנות במיקום הנוכחי, ויש להורות על קיומן במיקום אחר והולם יותר" - זאת תגובת המדינה שהוגשה היום (רביעי) לבג"ץ לעתירה הנוגעת להפגנות שנערכות כבר שבועות רבים ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה. במשטרה מציעים להעביר את ההפגנות לפארק בעיר. 



בתגובה, עליה חתומים עורכי הדין דנה בריקסמן ואודי איתן מפרקליטות המדינה, מצוין כי "בהפגנות הראשונות השתתפו כ-50 אנשים, אשר אובטחו על-ידי כ-12 שוטרים; ואילו בהפגנה שהתקיימה במוצאי שבת האחרונה השתתפו כ-2500 אנשים, אשר אובטחו על-ידי כ-130 שוטרים. נוסף על כך, בקרבת מקום אף התקיימה הפגנה נגדית - אשר בה השתתפו כ-400-300 אנשים". 



הפגנת הנגד של הליכוד בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני



עוד מציינת המדינה כי המפגינים יידרשו לקבל רשיון לקיום ההפגנות מעתה והאלה וכי המשטרה תבחן בחיוב בקשת רישיון לקיום ההפגנות במקום חלופי הולם. המדינה מציעה כי "בהתחשב בהיקף ההפגנות ואופיין, חלופה אפשרית לקיום ההפגנות בפתח-תקווה היא 'הפארק הגדול', שבסמוך לבית המשפט השלום שבעיר. הפארק יכול להכיל אלפי אנשים, הוא אינו ממוקם בליבה של שכונת מגורים ובצמוד לו נמצא חניון עם מקומות חניה רבים".



ההפגנות מתקיימות בכל מוצאי שבת מזה תקופה. המפגינים, ביניהם אב בית ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי, מוחים נגד מה שהם מכנים "מסמוס החקירות" נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההפגנות כיכר גורן שברחוב העצמאות ברחבה של מרכז גנים, כמאתיים מטרים מביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והן מפריעות לתושבים. תושב השכונה, צדוק בן משה, הוא העותר לבג"ץ. 



בא כוחו של בן משה, עורך הדין מנחם מושקוביץ', מסר כי הוא מברך על עמדת הפרקליטות שקיבלה את כל הטענות, אך סייג ואמר כי "צר לי כי במשך 38 שבועות אפשרה המשטרה להפוך את חיי שכניו של היועץ לגיהינום, ולא רק שלא פיזרה ההפגנות הלא מאושרות לא על ידה ולא על ידי אף גוף אחר, אלא אף עודדה אותן מעצם ההבלגה עליהן. תושבי השכונה ואני מאמינים כי מחאה היא אבן יסוד בדמוקרטיה - אך בריונות אינה מחאה - גם אם כך מנסים לצבוע אותה".