היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תומך במתן אפשרות של זוגות חד מיניים לאמץ ילדים, כך לפי דיווח שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 2. בדיווח נאמר כי את הדברים אמר הבוקר מנדלבליט בדיון עם שרת התרבות מירי רגב בו דובר על נושאים אחרים ועל שינויים שמבקשת רגב לערוך בתחום התרבות שם הוא הבהיר את עמדתו האישית.
היועץ המשפטי לממשלה סייג את אמירתו ואמר כי זו דעתו הפרטית בלבד, וכי היא עומדת בניגוד גמור לעמדת המדינה הגורסת כי חד זוגות חד מיניים לא יכולים לאמץ ילדים, כפי שהשתקפה בתשובתה לבג"ץ בעבר.

כזכור, סערת האימוץ פרצה לאחר שהתפרסמה תגובת המדינה לעתירה הדורשת לאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים, לפיה ילד מאומץ במשפחה חד מינית יחווה קושי כפול - גם היותו מאומץ וגם הקושי של לגדול עם הורים בנו אותו מין. "גורמי המקצוע בשירות למען הילד מצדדים לעת הזו בשימור המצב הקיים בשים לב למציאות בחברה הישראלית והקושי שעלול להיות כרוך ביחד לילד הנמסר לאימוץ", נכתב בתגובה. 
 
התגובה ציטטה את מסקנות ועדת גרוס שעסקה בנושא: "יש לאפשר מסירת ילד לאימוץ רק למשפחות שאינן נחשבות חריגות בחברה הישראלית. יש לבחון את הסוגיה בהקשר הישראלי ולהימנע מהעתקת מודלים מחברות שונות מאיתנו".

מספר ימים לאחר פרסום עמדת המדינה, אלפי בני אדם מילאו את רחוב קפלן בקרית הממשלה בתל אביב בהפגנה הגדולה ביותר של הקהילה הגאה שהייתה בישראל, תחת הכותרת "אנחנו לא סוג ב'" והרחוב נסגר לתנועה בשל הגעת האלפים למקום. בהפגנה נעצרו תשעה בני אדם לאחר עימותים אלימים עם המשטרה.

ההפגנה בתל אביב. צילום: עומר שלו
ההפגנה בתל אביב. צילום: עומר שלו