ויאצ'סלב רייכלין, תושב חיפה בן 38, הואשם היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב ברצח פיליפ בקר, לפני כמעט חודש בתל אביב. מכתב האישום עולה כי רייכלין ניסה לסחוט כספים מבקר לאחר שהשניים קיימו יחסי מין וכשבקר סירב, החליט לשדוד אותו והכה אותו למוות. רייכלין הודה ושחזר את האירועים המיוחסים לו. לבית המשפט הוגשה בקשה להארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, בין הנאשם והמנוח נוצר קשר אינטרנטי באמצעות אתר הכרויות, שלאחריו שוחחו בטלפון וקבעו להיפגש בדירתו של בקר בתל אביב ב-14 ביולי. שם הציג עצמו בקר בפני הנאשם כרופא העובד בבית חולים אסותא בתל אביב. לאחר מכן, קיימו הנאשם והמנוח יחסים אינטימיים.



לאחר מכן החליט רייכלין לדרוש כספים מבקר. השניים קבעו שוב להיפגש וב-22 ביולי אירעה הפגישה הגורלית. לאחר שקיימו יחסים אינטימיים, דרש הנאשם מהמנוח כי ייתן לו כסף וחפצי ערך. בקר סירב ובין השניים התפתח ויכוח קולני, שבמהלכו איים רייכלין כי יפיץ ברבים את נטיותיו המיניות של בקר. בקר דרש מהנאשם לעזוב את הדירה לאלתר.



בשלב זה, טוענת התביעה, גמלה בלבו של רייכלין ההחלטה לשדוד את בקר. הוא נכנס בעקבותיו לחדר השינה כשבידו בקבוק יין מלא והכה את בקר בראשו. בקר נפל ואיבד את הכרתו ורייכלין גרר אותו למטבח והחל לחפש כסף וחפצים לשדוד. לפתע שמע רעש מכיוון המטבח וראה את בקר מנסה להתרומם. אז הכה אותו רייכלין בבקבוק, באגרופים ולבסוף חנק אותו באמצעות מגבת, עד שנפח את נשמתו.



רייכלין נטל כרטיסי אשראי, כ-40 קופסאות סיגריות ושני בקבוקי בושם, וכן דרכונים, פנקס שיקים ותעודת זהות ושני מכשירי טלפון סלולריים של בקר. לאחר מכן הצית את הדירה. ביומיים הבאים השתמש רייכלין בכרטיסי האשראי וכן זייף צ'קים בסכומים של עשרות אלפי שקלים, עד שנעצר על ידי המשטרה. כתב האישום מייחס לרייכלין, בנוסף לעבירת הרצח, גם הצתה, סחיטה באיומים וסחיטה בכוח, זיוף בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.