בית המשפט העליון החליט היום (שישי) לקיים דיון נוסף בנוגע לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד החלטתו לאמץ את ההסכמות שהגיעו יו"ר ועד שכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה, משה בן צדוק והמשטרה בנוגע למיקום ההפגנות שמתקיימות בסמוך לבית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. עם זאת, הדיון הנוסף ייערך ביום שני, שם תגיש המשטרה את תשובתה לעתירה, ועד אליו בג"ץ הכריע כי החלטתו מאמש, לתת למשטרה לקבוע את מקום ההפגנה עודנה תקפה. 



אחד ממובילי ההפגנה, אלדד יניב הגיב להחלטה וטען כי למרות החלטת בג"ץ, תיערך מחר הפגנה בכיכר גורן, הכיכר בה נערכו ההפגנות הקודמות זה 39 שבועות, ואמר בחשבון הפייסבוק שלו: "אז תקשיבו טוב-טוב: ואל תאמינו לשקרים של המשטרה: במוצאי שבת אנחנו בפתח תקווה. נקודה. ב-20:00 בכיכר גורן. כרגיל. אין שחרורים ואין תירוצים וכולם באים. עם כל הרוח הטובה שלנו והתקווה הגדולה".



הכזכור, אמש החליט הרכב של בית המשפט העליון, בראשותו של השופט נועם סולברג, למחוק את העתירה שהגיש ועד שכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה, בראשות יו"ר הוועד צדוק בן משה, כנגד המשטרה, בנוגע להפגנות שמתקיימות כבר 39 שבועות, בשל החקירות שמתקיימות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. את העתירה. בהחלטתו אימת בית המשפט את עמדת המשטרה, לפיה לאור שינוי בנסיבות, יש למצוא מקום חלופי לקיום ההפגנות. הרכב בית הדין חייב את המשיבים בהוצאות בית המשפט.



בהחלטת ביהמ"ש נקבע "כעולה מהעתירה ומן התגובות, לעת הזאת, לפיהן עמדתה של משטרת ישראל באו על פתרונן טענותיו של העותר. ועל כן העתירה מיצתה את עצמה והיא נמחקת איפה בזאת מבלי צורך מצדנו לבחור עמדה במחלוקת". נציין כי במוקד העתירה פעולות מחאה המתקיימות מאז נובמבר 2016, במשך תשעה חודשים דרך קבע במוצאי שבת במרחק של כ-300 מטרים מביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנלבליט בסמוך לקניון גנים שברחוב העצמאות בשכונת כפר גנים ג'. בעצירה שהגיש בסוף השבוע שעבר יו"ר ועד השכונה בן משה, הוא טען כי קיומן של ההפגנות במשך תקופה כה ארוכה פוגעת קשות בתושבים. לטענתו, המפגינים, שמספרם עמד לאחרונה על מעל ל-2000 איש, מקימים במקום המולה תוך שימוש באמצעי הגברה עוצמתיים, חוסמים צירי תנועה מרכזיים באזור, תופסים חניות של תושבים, ובעצם מתחילות ההפגנות בעיצומו של יום השבת.