בקשה לתביעה יצוגית נגד אגד: "לא מפעילה מערכת כריזה באוטובוסים"

חברת אגד אינה עושה שימוש באמצעי המסייע לאנשים עם מוגבלות בראייה לעשות שימוש בתחבורה הציבורית באופן עצמאי, כך עולה מהמסמך שהוגש לביהמ"ש המחוזי בירושלים

מור שמעוני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אוטובוס אגד, למצולמים אין קשר לכתבה, צילום אילוסטרציה
אוטובוס אגד, למצולמים אין קשר לכתבה, צילום אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש , פלאש 90

לפי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והתקנות שהותקנו מכוחו, הפעלת קו אוטובוס עירוני מחייבת בהתאמות נגישות, ובין היתר, התקנה והפעלה של מערכות כריזה פנימית וחיצונית. מערכת כזאת מאפשרת לבעל מוגבלות בראייה להמתין בתחנת האוטובוס בנינוחות, כיוון שידע איזה אוטובוס נמצא בתחנה. בתוך האוטובוס יוכל להקשיב לכריזה הפנימית ולהחליט עצמאית מתי ובאיזו תחנה לרדת בכל משך הנסיעה, מבלי להיות תלוי בגורם אנושי כל שהוא וברצונו של זה לסייע לו.

הנציבות הגישה את הבקשה יחד עם שני אנשים עם מוגבלות שהתלוננו על היעדר הכריזה. השניים, תושבת ירושלים ותושב מודיעין, אינם מחזיקים ברישיון נהיגה בשל מוגבלותם וזקוקים לתחבורה הציבורית, "על מנת שיוכלו להתנייד בעצמאות ובכבוד". בנוסף לתלונותיהם, ערכו מפקחיה סדרה של בקרות מדגמיות באוטובוסים העירוניים, שהתפרסה על פני תקופות שונות וחודשים רבים.

תגיות:
אגד
/
תביעה ייצוגית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף