12 שנים לאחר שרינת רואס בת ה-20 נאנסה ונרצחה באכזריות, בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את בילאל שאכר, תושב בועינה נוג'ידאת, בן 33, בכך שאנס אותה, ביצע בה מעשה סדום ורצח אותה. במשך שנים רבות נותר הרצח המזעזע בגדר תעלומה, עד שמעצר אקראי של שאכר וראיית DNA הצביע עליו כרוצח. היום קיבלו השופטים את הראייה הזאת במלואה, למרות הכחשותיו של הנאשם. 

"הנאשם התנהג כחיית טרף שצדה את קורבנה התמים. הוא התעלל במנוחה ועשה בה כרצונו באכזריות שלא תתואר במילים, לסיפוק יצריו המיניים האפלים, והשלים את מלאכת ההתעללות בכך שחנק את המנוחה למוות, והותיר את גופתה בין השיחים", נכתב בכתב האישום, שהוגש נגד שאכר ב-2014, שבע שנים לאחר הרצח. 
גופתה של רואס נמצאה בשנת 2005, לא הרחק מביתה באשדוד. זאת לאחר שהוריה דיווחו על העדרה, משלא שבה הביתה בתום יום עבודתה בתל אביב. על הגופה נמצאו סימני אלימות קשים ורמזים לכך שנאנסה, אך למבצע המעשה לא נמצא זכר. 

צוותי חקירה משטרתיים קמו והתחלפו ולא מצאו קצה חוט, שיביא לצדק ולמנוח עבור משפחתה של הצעירה. עד שבשנת 2014 נעצר שאכר, תושב צפון הארץ שעבד כפועל בניין באשדוד, בגין עבירת אלימות. דגימת DNA שנלקחה ממנו תאמה לממצאים על גופתה של רואס והוא הואשם ברצח, באונס ובביצוע מעשה סדום.

"משקלן המצטבר של הראיות הנסיבתיות שפורטו לעיל, הכולל את ראיית ה-DNA ; ההזדמנות שהייתה לנאשם לבצע את העבירות; שקרי הנאשם; והתנהגותו המפלילה לאחר הרצח – אינו מותיר כל ספק בדבר אשמתו בכל המעשים  המיוחסים לו בכתב האישום", כתבו השופטים בפסק הדין. "המסקנה היחידה האפשרית היא, שהנאשם תקף את המנוחה באלימות קשה, אנס אותה וחנק אותה למוות".

בתום הדיון מסרה עו"ד טל אדיר כהן את הדברים הבאים: "היום הרשיע ביהמ"ש את בילאל שאכר אשר באותו לילה טראגי במאי 2005 רצח ואנס באכזריות את רינת רואס. היום בחלוף 12 שנה אפשר לומר שיש לנו עגל שסוף סוף נסגר. העקבות שהרוצח הותיר אחריו, עקבות ה-DNA שלו, הם שהובילו לחשיפת זהותו ובסופו של יום ללכידתו והרשעתו ע"י ביהמ"ש. אין לנו אלא לקוות שהידיעה שהרוצח של ביתם ישב כל חייו בכלא, תיתן נחמה, אף אם נחמה פורתא למשפחת המנוחה".

לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות שליווה את משפחת רואס מאז היוודע מקרה הרצח המזעזע, אומרת בתגובה: "הרצח של רינת רואס ז"ל, בחורה יפה ותמימה שכל החיים היו לפניה, גרם לנו זעזוע עמוק. חברי הארגון הגיעו למשפחתה עוד בזמן השבעה ומאז אנו מלווים אותה בהתמודדות היומיומית הקשה עם השלכות המעשה הזוועתי. לאורך שנים, עוד טרם פיענוח הרצח, ג'קלין רואס נאבקה יחד אתנו בפגישות מול נציגי המשטרה והמשרד לביטחון פנים במטרה להעלות לסדר היום את הסוגיה הכאובה של מקרי רצח בלתי מפוענחים. הוקל לנו ולמשפחה לשמוע כי בזכות ערנותה של המשטרה והתאמת בדיקת DNA נתפס הרוצח המתועב והמשפט החל, בתקווה שהצדק ייצא לאור. במקביל, פנינו להנהלת תכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי עבירות המתה) על מנת שהמשפחה תמשיך לקבל סיוע נפשי ומשפטי לאורך השנים. אנו נמשיך לתמוך במשפחת רואס בקבוצת התמיכה וללוות אותה יד ביד לאור הגורל האכזר והמשותף שחיבר בינינו. כולנו תקווה כי הרוצח יידון למאסר עולם ובכך תושג סגירת המעגל לה המתינה המשפחה 12 שנים ארוכות ומיוסרות".