פרקליטות המדינה השיבה היום (רביעי) לעתירה לבג"ץ של העיתונאי אורי משגב, שדרש מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להחליט האם להגיש כתבי אישום בפרשת מעונות ראש הממשלה נגד שרה נתניהו תוך חודש. בתשובה, ענתה המדינה לבג"ץ כי "תיק המעונות נמצא בישורת האחרונה, ההחלטה צפויה להתקבל בקרוב".



עוד נטען בתגובה כי אין בעתירה ממש ואין עילה להתערבות בית המשפט. "בחודש יולי 2017 הובא התיק בפני היועץ המשפטי לממשלה. במחצית השנייה של חודש יולי התקיימו שתי ישיבות בעניין בראשות היועץ המשפטי לממשלה, בהשתתפות פרקליט המדינה, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המחוז, וגורמים בכירים נוספים מהפרקליטות. במסגרת ישיבות אלה נדונו סוגיות שונות העולות מן התיק וכן הוחלט על עריכת השלמות חקירה נקודתיות נוספות, שבוצעו ממש לאחרונה״, נאמר.



לפני כשבועיים, לאחר שראש הממשלה נתניהו הזכיר את התיק המתנהל נגד אשתו בכנס התמיכה שנערך למענו בגני התערוכה, גורמי אכיפה בכירים מסרו לחדשות ערוץ 10 כי רגע לפני החלטת היועמ"ש בעניין נתניהו, הוא לא היה צריך לדבר בכלל על תיק המתנות, אותו הזכיר בנאומו אמש. לדברי הגורמים הבכירים, גם תיק המעונות בו חשודה רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו "איננו זוטות, ולא אהבנו את הטון המזלזל של נתניהו בנושא". 

נתניהו בכנס התמיכה. צילום: אבשלום ששוני

"אנחנו עושים את עבודתנו, נמשיך לעשות אותה על הצד הטוב ביותר ולא יטילו עלינו מורא", אמרו הגורמים. בתוך כך, פורסם בערוץ 10 כי עו"ד דוד שמרון הגיע בפעם הראשונה מאז טס לחו"ל ללהב 433, לא כדי להעיד אלא עבור השלמת חקירה והעברת חומרים. 
בתוך כך, פרסם כתב ערוץ 2 גיא פלג דברים של גיא אליהו, עובד לשעבר במעון ראש הממשלה, שהתייחס לפרשות השונות. "אני לא הופתעתי מהפרסומים, ראיתי את הכל במו עיני ואני לא זומנתי לתת עדות", אמר אליהו, שהוסיף: "אני לא מופתע מההמלצה על כתב אישום, אני יודע שהדברים נכונים. אני ראיתי את המתנות של ארנון מילצ'ן בעיניים". 
מטעמה של משפחת נתניהו נמסר בתגובה: גיא אליהו הוא חלק מחבורת מני נפתלי ששמה לה למטרה לפגוע, לרדוף ולהכפיש את ראש הממשלה ורעייתו. בחירתכם לראיין אותו בעיתוי זה ולשדר את דבריו המופרכים הינה חוליה נוספת בלחץ הפסול שמפעילים כלי התקשורת על רשויות האכיפה בניסיון לפגוע בראש הממשלה. ניסיון זה ייכשל מסיבה פשוטה: לא היה כלום כי לא יהיה כלום".