פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח' ראאד סלאח בגין שלוש עבירות של הסתה לטרור וכן עבירה של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. כתב האישום הוגש בהמלצת פרקליט המדינה, ובאישורו של היועץ המשפטי לממשלה, כפי שמתחייב על פי דין, נוכח אופי העבירות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בן צור, מיוחס לנאשם כי פרסם במספר הזדמנויות שונות דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנם של הפרסומים והנסיבות שבהן פורסמו יש אפשרות ממשית שיביאו לעשיית מעשה טרור. 
על פי המתואר בכתב האישום נשא הנאשם, בשתי הזדמנויות, נאומים במסגרת תפילת יום השישי באום אל פחם, בהשתתפות מאות אנשים, וביודעו כי הדברים מצולמים. כן, נשא הנאשם נאום בהלוויית המחבלים שהתקיימה בסוף חודש יולי באום אל פחם, בה השתתפו אלפי אנשים, ביניהם רעולי פנים, נורו זיקוקים ונשמעו קריאות "יא שהיד, אנחנו נמשיך את המאבק", "ברוח בדם נפדה אותך יא אקצא" ו"ברוח בדם נפדה אותך יא שהיד". על פי כתב האישום נשא הנאשם את הדברים, ביודעו כי הינו מצולם באמצעות חשבון הפייסבוק שלו.




השייח סלאח ואשתו בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
השייח סלאח ואשתו בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


 
על פי האישום השלישי, נשא הנאשם נאום במסגרת הלוויית המחבלים שהתקיימה ביום 27.7.2017 דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור. 
בין היתר, אמר שם: "אחים, ברגעים כאלה לא נוכל אלא לבקש מאלוהים ישתבח ויתעלה שיסלח לכל המתים שלנו ולכל החיים שלנו, וברגעים מעין אלה נבקש שיקבל את התפילה מעומק ליבנו. נאמר: אלוהים רחם עליהם ותמחל להן, כבד את שהייתם, הכנס אותם לגן העדן בית השלום בשלום, תאחד אותם עם הנביאים, הצדיקים השהידים וישרי הדרך ועם טוב הלב של אלה, כמו שחיברת אותם עם האבות שלהם, האימהות שלהם, האחים שלהם והאחיות שלהם בעולם הזה, כך שתפגיש ביניהם ביום הדין". 

הפגנת תמיכה בסלאח. צילום: אבשלום ששוני
הפגנת תמיכה בסלאח. צילום: אבשלום ששוני
עוד אמר: "במעמדם הגבוה בגן העדן שלמעלה אלוהים תכבד אותם בשתיית מים יחד עם הנביא מחמד עליו השלום, שתיה שלאחריה לעולם לא יהיו צמאים עוד. אלוהים תכבד אותם בחברת שליח האל עליו השלום במקווה של שליח האל, עם חברי שליח האל, עם ממשיכי דרכו, עם האבות הראשונים. הברואים הטובים עם כל הצדיקים יראי השם ביום הדין. אלוהים אנחנו פונים אליך בתפילה הזאת, אנא ענה לתפילתנו, אנא ענה לתפילתנו, אנא ענה לתפילתנו". בהמשך: "ירחם אלוהים על מי שעומד ויקרא את אלפאתיחה על רוח השהידים שלנו".