לאחר החלטת בית המשפט היום (שני) בה בעצם הוחלט על הקלת תנאיהם של המסתננים שהצליחו להיכנס לתוך שטחי ישראל, מנסים כעת במערכת הפוליטית לנסות ולעקוף את ההחלטה על ידי חקיקה חדשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר כי "מדיניות ישראל בסוגיית המסתננים מבוססת על שלוש רגליים: הגדר שהקמנו בדרום ובלמה לחלוטין את המסתננים. ההסכם שהושג עם מדיניות אפריקניות, להעביר אליהן מסתננים, ושלישית - סוגיית האכיפה", על כך הוסיף: "נצטרך להביא תיקון חקיקה כדי לאפשר מימוש הסכמים אלו".



שרת המשפטים איילת שקד הגיבה ואמרה כי תחוקק חוק שירחיק את המסתננים גם ללא הסכמתם. "אעבוד יחד עם שר הפנים על תיקון חקיקה שיאפשר את ההרחקה גם ללא הסכמתם. את המלחמה הזו נלחם עד שנשיג את התוצאות הדרושות", אמרה.



"ביהמ"ש העליון אישר היום את אפשרות הרחקת המסתננים למדינה שלישית. אולם לקח מידי המדינה את מנוף הלחץ ששימש בידה להרחקת מסתננים בלתי חוקיים והפך את חוסר שיתוף הפעולה למתגמל. אעבוד יחד עם שר הפנים על תיקון חקיקה שיאפשר את ההרחקה גם ללא הסכמתם. את המלחמה הזו נלחם עד שנשיג את התוצאות הדרושות", הוסיפה.



"נילחם עד שנשיג תוצאות". שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



גם שר הפנים דרעי הודיע קודם לכן כי ישתף פעולה עם השרה שקד ויוביל לחקיקה שתאכוף את ההחלטה. "זה לוקח מאיתנו כמדינה כלי חשוב מאד ומותיר לכל מסתנן שרוצה בכך להישאר בארץ. דיברתי מיד לאחר הפסיקה עם שרת המשפטים איילת שקד ואמרתי לה כי בכוונתי לשקול תיקון לחוק שיאפשר למדינה להוציא מסתננים מהארץ בניגוד לרצונם", ציין.