נאומה של שרת המשפטים איילת שקד נקטע הערב (שלישי) בכנס לשכת עורכי הדין בצעקות של פעילי שמאל, זאת, כאשר קומץ אנשים מהקהל החלו לצעוק לעברה ולהאשים אותה בניהול "מדינת אפרטהייד". לאחר ההפרעה, הוציאו המאבטחים במקום את המפגינים מהאולם ונאומה של שקד נמשך. במהלך נאומה התייחסה שקד למתח שבין זכויות הפרט בישראל לבין היותה של המדינה מדינת הלאום של העם היהודי, וטענה כי "הציונות הפכה לשטח המת של המשפט.
"שאלת הרוב היהודי אינה רלוונטית בשום מקרה", טענה שקד אל מול מערכת המשפט, "היא לא רלוונטית כאשר אנחנו מדברים על המסתננים מאפריקה שהשתכנו בדרום תל אביב והקימו בה עיר בתוך עיר, תוך דחיקת תושבי השכונות, ותגובת מערכת המשפט בישראל היא פסילה ופסילה חוזרת של החוק המבקש להתמודד עם התופעה".

המפגינים קוטעים את נאומה של שקד. צילום: אבשלום ששוני
המפגינים קוטעים את נאומה של שקד. צילום: אבשלום ששוני
השרה הדגישה: "מערכת זכויות הפרט בישראל היא עניין שהוא כמעט מקודש בעיניי", אך סייגה את דבריה והוסיפה כי  "לא כשהיא מנותקת מכל הקשר. לא כשהיא מנתקת את עצמה מהייחודיות הישראלית, מהמשימות הלאומיות שלנו, מהזהות שלנו, מההיסטוריה שלנו, מהאתגרים הציוניים שלנו. הציונות אינה צריכה להמשיך, ואני אומרת כאן – גם לא תמשיך, לכוף את ראשה בפני מערכת זכויות פרט המפורשת באופן אוניברסלי ובדרך המנתקת אותה מדברי ימי הכנסת ומהיסטוריית החקיקה שכולנו מכירים. 

"רק מהפכה מוסרית ופוליטית בסדר גודל דומה לזו שחווינו בשנות התשעים, כזו שתעניק אישור מחודש להישגי הציונות ועמדותיה המרכזיות מאז ראשיתה, תוכל להפוך את המגמה הבעייתית. 'חוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי' שנעביר במושב הקרוב של הכנסת עושה בדיוק את זה. הוא שינוי כולל. הוא מהפכה מוסרית ופוליטית. הוא פרדיגמה חדשה ביחס לכל מה שעברנו בחצי היובל האחרון", סיימה השרה את דבריה.