תנועת דרך חיים ועמותת העיר העברית עומדות מאחורי הצבת פסל הזהב בדמותה של מרים נאור בשעות הבוקר (היום) ברחבת בית המשפט העליון. הם ציינו כי הפסל הוצב כחלק מקמפיין נגד "הדיקטטורה של בג"ץ". מתנועת דרך חיים נמסר כי "בית המשפט העליון והנשיאה נאור מנותקים מהעם, מתנשאים, מתנהלים בדיקטטורה ונוטלים לעצמם סמכויות לא להם".

הצבת הפסל התבצעה בשיתוף פעולה יחד עם מאי גולן יו״ר עמותת העיר העברית למען תושבי השכונות בדרום ת"א. "על אף שמדינת ישראל היא כביכול מדינה דמוקרטית, נמצא היום השלטון בפועל בידי בית המשפט העליון וזאת מבלי שאי פעם נשאלה דעתו של העם בעניין", טענו בתנועת דרך חיים, "בג"ץ מתערב פעם אחר פעם בהחלטות נבחרי הציבור, השבוע זה חוק המסתננים, בפעם הבאה זה יהיה חוק ההסדרה וחוקים נוספים".
בתנועה אומרים הבוקר כי "כמו בכל דיקטטורה חשבנו שגם בישראל ראוי שיעמוד פסל של השליט ברחובה של עיר. הגיע הזמן שנבחרי הציבור יתעוררו". הם הוסיפו: "אנו קוראים לראש הממשלה, לשרים ולחברי הכנסת, שהשבוע התבטאו כנגד פסילת החוק, במקום לפזר הבטחות, ופתרונות מקומיים לבעיות העולות משלטון בג"ץ, לחתור אחת ולתמיד לטיפול שורש אשר יסדיר את יחסי העליון והכנסת" הוסיפו.

מאי גולן התייחסה להצבת הפסל ואמרה: "פעם אחרונה שבדקתי, מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הבעיה היא שבפועל אנחנו חיים תחת עריצות שלטונית של שופטי בג״ץ. ובראשן מי שעשתה עינוי דין חמור - השופטת מרים מאור." גולן הסבירה כי זו היתה הסיבה להחליט על העמדה של "פסל הזהב של מי שהחליטה שרק היא תנהל את המדינה הזאת בפועל - נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. הגיע הזמן לשחרר אותנו משלטון הבג״ץ שמשליט אג'נדה שמאל קיצונית על אומה שלמה".
יו"ר עמותת העיר העברית סיכמה את דבריה ואמרה כי "הגיע הזמן להוציא את המסתננים מתוכנו ולא לתת לפסל הזהב להמשיך ולשלוט בנו. הגיע הזמן שנבחרי הציבור שנבחרו על ידי העם ולא בשיטת הסניוריטי, יהיו אלה שינהיגו את אזרחי ישראל ויישמו מנהיגות וריבונות אמיתית ולא יתכננו כל פעולה הכי קטנה לפי הקריטריונים של האם זה יעבור או לא יעבור את מבחן בג״ץ של נאור וחבריה". 

מהחזית להגנת הדמוקרטיה נמסר כי: תנועת 'דרך חיים' בהובלת גינזבורג היא זו שעומדת מאחורי הפסל. על פי בדיקה של החזית להגנת הדמוקרטיה, גינזבורג עומד בין השאר מאחורי הספר 'ברוך הגבר' המהלל את ברוך גולדשטיין, תומך בגלוי בתג מחיר, תומך בסירוב פקודה, בהריגת גויים, מתנגד בגלוי לדמוקרטיה הישראלית ותומך בהפיכת ישראל למדינת הלכה.
 
אורי זכי מהחזית להגנת הדמוקרטיה: "עוד בדיחה עצובה של הימין הישראלי כאשר אחד מאויבי הדמוקרטיה הגלויים ביותר, יצחק גינזבורג, מעז לדבר על 'הדיקטטורה של בגצ'. גינזבורג, שתומך ברצח חפים מפשע רק כי אינם יהודים, שמתנגד בגלוי לדמוקרטיה הישראלית וחושב שמי שאינו יהודי פחות טוב ממנו, הוא ההוכחה הגדולה ביותר לחשיבותו של בג"ץ אל מול הטירוף הימני". לדבריו, גינזבורג הוא לא אדם פרטי, חברי כנסת מהימין מבלים בחברתו ובחברת הארגון שלו, רבים מתחנכים תחת בית מדרשו המסוכן - מול אנשים כמו גינזבורג חייבים שלטון חוק חזק ואיתן".

כזכור, לאחר כשעתיים בהם הפסל עמד, עובדי עיריית ירושלים הסירו אותו, והוא נלקח מהמקום