אחרי שבדיון אמש בבית משפט השלום בראשון לציון שאל פרקליטו של צחי ליבר, עו"ד איתן רגב, מדוע המשטרה לא מקיימת למרשו עימות, זאת אחרי שהודה בחקירה כי העביר כסף מעד המדינה גנור לדוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים צוות החקירה את העימות בין ליבר לגנור בשישי האחרון, כשהוא מתועד ומצולם.

חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה בחרו, לא בכדי, את תזמון העימות לאחר הארכת מעצר שנייה של ליבר וזאת לפני יתבצע גל מעצרים נוסף בפרשה.

במסגרת העימות ניסה עד המדינה לשדל את ליבר לשתף פעולה עם החוקרים, ואמר לו: "תרגיש בטוח לספר להם הכל, אני אמרתי הכל", אך ליבר, שבתחילת החקירה שיתף פעולה בחקירתו ואף מסר לחוקרים פרטים אודות 100 אלף השקלים שהעביר מגנור אל שרן, החליט לאחר שהמשטרה האריכה את מעצרו בשנית להפסיק את שיתוף הפעולה עמה, וכך נהג גם במהלך העימות מול גנור, שעה שלא הגיב לפנייתו.


העימות הראשון של גנור מאז חתם על הסכם עד מדינה
 
מדובר בעימות הראשון שנערך לעד המדינה גנור מאז שחתם על ההסכם והחל למסור לחוקרים עדות מפורטת על כל העבירות שביצע ועל כל המעורבים, שחלקם נעצר, ואחרים ייעצרו כבר בשבועות הקרובים.
כזכור, במהלך חקירתו סיפר ליבר לחוקרים שהיה חבר ותיק של גנור וכל חלקו היה שהעביר כסף ממנו אל דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של נתניהו. בעדותו, לפני שהפסיק לשתף פעולה עם המשטרה טען ליבר: "אני לא עבריין, אני חבר. לא ידעתי מה יש שם, נתבקשתי להעביר לשרן, לא ידעתי שנגנבו מסמכים, לא ידעתי שזה תמורת מידע", והכחיש שידע כי העברת הכספים הייתה חלק מפרשה פלילית.
 
דוד שרן. צילום: אבשלום ששוני
דוד שרן. צילום: אבשלום ששוני

יש להדגיש, כי בבית המשפט חשפה השופטת עינת רון כי במסגרת החקירה נרשמה התפתחות משמעותית וכי מעורבים בה חשודים נוספים, שהמשטרה טרם הגיעה אליהם אך בכוונה לעשות זאת בהקדם. 

נציין גם כי אחרי המעצרים הקודם, המכונה גל ב', נערכת המשטרה כבר בראשית השבוע הבא לגל מעצרים נוסף. עד אז היא מתכוונת לסיים את חקירת החשודים שנותרו עדיין במעצר, בהם ליבר ושרן, ובהמשך להתפנות בהתאם לחשודים האחרים.