ירון אמסטט, תושב תל אביב בן 47 הואשם היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בעיר בכך שניסה לשדל אנשים לפגוע באדם עמו חשד כי אשתו מנהלת רומן. מכתב האישום עולה כי באחת ההזדמנויות, הציע לשוטר סמוי לירות באיש בברכיו בתמורה לסכום של 20,000 שקל. חברו של אמסטט "הפיל" את הנאשם ושלושה מחבריו, שנאשמים יחד עמו, והפך לעד מדינה בתיק, כשסיפק לרשויות מידע גם אודות ניסיונות מרמה של החבורה ועבירות נוספות. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



מלבד אמסטט, הנאשמים בתיק הם רומן אגרונוב, תושב אופקים בן 30, גריק ארונוב, תושב חדרה בן 34 ויוסי אלפסי, תושב באר שבע בן 41. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, אמסטט חשד כי המתלונן הראשון נגד מנהל קשר רומנטי עם אשתו. בעקבות הסכסוך ניסה אמסטט בהזדמנויות שונות לשדל את אגרונוב ואדם נוסף לפגוע במתלונן בתמורה ל-20,000 שקל, וכן הציג להם תמונות של המתלונן. אמסטט אף יזם פגישה בין השניים לבין אלפסי, שמסר להם מידע אודות המתלונן והציע כי ידקרו את המתלונן ויברחו.



בנוסף, לפי כתב האישום, אמסטט ניסה לשדל שוטר סמוי לירות במתלונן בברכיים ולגרום לו לחבלה חמורה באמצעות אקדח בתמורה ל-20,000 שקל. אמסטט מסר לשוטר את פרטי המתלונן, דרך התשלום לאחר ביצוע הפגיעה ואף תיאם עמו כי לאחר הפגיעה יודיע לו על מועד הביצוע על מנת שיוכל לשהות עם חברים לצורך קיימו של אליבי.


בית משפט השלום בת"א. במהלך הדיון הוחלט להגיש כתב אישום. צילום: אתר הרשות השופטת
בית משפט השלום בת"א. במהלך הדיון הוחלט להגיש כתב אישום. צילום: אתר הרשות השופטת


על פי אישום נוסף, אמסטט, אגרונוב, ארונוב ואדם נוסף קשרו קשר להעברת רכבו של אמסטט, אשר שוויו כ-300,000 שקל, לשטחי הרשות הפלסטינית. הם תכננו למכור את הרכב ובמקביל יודיע אמסטט בכזב לחברת הביטוח כי הרכב נגנב על מנת לקבל במרמה את כספי הביטוח. אך השניים נעצרו על ידי שוטרים במחסום באזור קלקיליה.

לפי אישום נוסף, אמסטט שכר נכס ברחוב הברזל בתל אביב ממתלונן אחר. בעקבות סכסוך בין השניים בעניין הנכס, הגיש המתלונן בקשה לפינוי הנכס לבית המשפט. בסביבות חודש פברואר 2016, במהלך פגישה, פנה אמסטט למתלונן ואמר: "זה שפינית אותי יעלה לך 300,000 שקל". על רקע זה קשרו אמסטט, אגרונוב והאחר קשר במסגרתו יציתו אגרונוב והאחר את משרדו של המתלונן בהרצליה בתמורה לכ-20,000 שקל.

השלושה אף הגיעו לאזור המשרד על מנת לבצע סיור לבדיקת השטח במקום. ביוני 2016, בשעות הערב, מילאו אגרונוב והאחר בקבוק בחומר דליק בתחנת דלק והגיעו למשרד. אגרונוב שבר את דלת הכניסה והתפרץ למשרד, פיזר את החומר הדליק והציתו. האש התפשטה ואגרונוב חזר במהירות לרכב בו המתין לו האחר והשניים נסעו מהמקום. כוחות הכיבוי וההצלה הוזעקו למקום, כיבו את האש ומנעו התפשטותה באזור הבניין כולו. האש גרמה נזק רב, בסכום של יותר מחצי מיליון שקל.

עוד נאשם אמסטט כי הפר את תנאי מעצר הבית אשר נקבעו לו לפי החלטת בית משפט השלום בבאר שבע, כאשר במספר הזדמנויות עזב על דעת עצמו את ביתו ואותר בעסק שבבעלותו ברחוב הברזל בתל אביב, ללא אישור או פיקוח. כתב האישום מייחס לארבעה, כל אחד על פי חלקו, עבירות ניסיון לשידול לחבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לפשע, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הצתה, הפרת הוראה חוקית ועבירות נוספות.