ירושלים ידועה כעיר מעורבת, בה חיים יהודים לצד ערבים, וחלקם עובדים יחד בשוק מחנה יהודה. אלא שלא תמיד זה המקרה. על פי כתב אישום, שהוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר, צעיר בן 18 ממודיעין עילית תקף עובד של השוק ממוצא ערבי, על רקע גזעני, רק בגלל שצעד בשוק מלווה באישה יהודיה. "אנחנו נזיין אותך היום", אמרו לו הנאשם וחבריו ואז הפליאו בו את מכותיהם - כך על פי כתב האישום.



מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי ב-4 בספטמבר, בשעות הערב, צעד הנאשם, יחיאל ויסנשטרן, עם שניים מחבריו, ברחוב אגריפס, סמוך לשוק מחנה יהודה. החבורה הבחינה במתלונן, כשהוא פוסע ברחוב ולצדו אישה שעובדת עמו בשוק.



הנאשם וחבריו שאלו את המתלונן אם יש לו סיגריה והמתלונן השיב בשלילה. ויסנשטרן והאחרים החלו ללכת אחריהם ולאחר מספר שניות שאלו את האישה אם היא יהודייה וכמו כן שאלו את המתלונן למה הוא יוצא עם יהודיות. המתלונן ניסה להסביר להם כי הם עובדים ביחד, אך אחד מבני החבורה הוציא מכיסו סכין ואמר למתלונן "אתה יוצא עם בנות יהודיות, אנחנו נזיין אותך היום" והנאשם או אחד מהאחרים נתן למתלונן שתי מכות בכתפו.



המתלונן החל להתרחק מהם אך ויסנשטרן וחבריו החלו ללכת בעקבותיו. בשלב כלשהו, לאחר שהמתלונן עמד במקומו, הקיפו אותו השלושה והחלו לקלל אותו, תוך שהם אומרים לו כי אסור לו לעבוד בשוק יותר ומאיימים עליו. הם החלו להכות אותו באמצעות אגרופים ובעיטות. בעקבות מכות אלו נפל המתלונן והנאשם בעט בו, עד שעובר אורח הפריד בין הנאשם לבין המתלונן.



כתב האישום מייחס לויסנשטרן עבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים. "העבירות המיוחסות למשיב מקימות חשש סביר ששחרורו יסכן את ביטחונו של אדם ואת ביטחון הציבור", נכתב בבקשת המעצר. 


עו"ד עידן גמליאלי, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את הצעיר שמואשם שתקף אדם על רקע לאומני: "מדובר בצעיר ללא עבר פלילי עם נסיבות חיים קשות. הצעיר שיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה מפורטת להשתלשלות האירועים. לטענתו הותקף על ידי המתלונן ולא החל את האירוע ולא פעל מתוך מניעה לאומני או גזעני. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נגיב בהית המשפט".