בשבועות האחרונים נרשמו מספר אירועים של תקיפת נהגי תחבורה ציבורית ממוצא ערבי בהתנחלות בת עין שבגוש עציון. אחד מהמקרים הסתיים בכתב אישום שהוגש היום לבית משפט השלום לנוער בירושלים. נער בן 16 תושב ההתנחלות הואשם כי ריסס גז פלפל לעבר פניו של נהג, לאחר שווידא כי מדובר באדם ממוצא ערבי, "וגרם לו חבלה של ממש מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני", לשון כתב האישום.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, ב-16 באוגוסט, בשעות אחר הצהריים, הגיע הנאשם, ששמו נאסר בפרסום בשל היות קטין, יחד עם נער נוסף, לתחנת האוטובוס בישוב בת עין, כשהוא מצויד בגז פלפל. בשעה זו שהה בתחנה נהג קו 164 של החברה לפיתוח גוש עציון.



הנאשם ניגש אל חלון האוטובוס הסמוך למושב הנהג וביקש ממנו לפתוח את החלון. הנהג סירב. הנאשם שאל את הנהג מבעד לחלון הסגור באיזה שעה יוצא האוטובוס והנהג השיב לו באמצעות סימוני ידיים שהוא עתיד לצאת בשעה ארבע וחצי. הנאשם ניגש יחד עם אדם נוסף לדלת כניסת הנוסעים והנהג פתח את הדלת.


ההתנחלות בת עין. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90


עוד על פי האישום, בשלב זה שאל הנאשם שאל את הנהג האם הוא יהודי או ערבי, תוך שהוא מחביא מאחורי גבו את תרסיס גז הפלפל. נהג האוטובוס השיב שהוא "ערבי". בתגובה ריסס הנאשם את פניו של הנהג בגז פלפל, ומיד לאחר מכן נמלט מן המקום.

שני שוטרים, שהוצבו באזור הישוב בת עין בעקבות מספר אירועי תקיפה של נהגים ממוצא ערבי בשבועות שקדמו לאירוע רדפו אחריו. כתב האישום מייחס לנער עבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממשית ממניע גזעני והפרקליטות ביקשה לעצור את הקטין עד תום ההליכים המשפטיים ולחילופין לקבוע תנאים מגבילים בעניינו, ש"יאיינו את המסוכנות הנשקפת ממנו".