בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) 18 שנות מאסר על שני מחבלים שדקרו ופצעו שתי קשישות במאי 2016 בטיילת ארמון הנציב בירושלים. בנוסף, נאשם שלישי הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע ונגזרו עליו 25 חודשי מאסר. 



עוד נקבע, כי שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה ישלמו לשתי הקשישות פיצויים בסך 75,000 שקלים לכל אחת, ולשלוש הנוספות שהיו נוכחות באירוע, ישלמו הנאשמים פיצוי בסך 15,000 שקלים.



על פי פסיקת בית המשפט, הנאשמים הודו כי התכוונו לבצע פיגוע לאומני רצחני בטיילת ארמון הנציב בבירה על מנת להפוך ל"שהידים". לצורך ביצועו, הצטיידו שני הקטינים בסכין ובגרזן ומשהבחינו בקבוצה של חמש נשים מבוגרות צועדות בטיילת, הם שלפו את הסכין והגרזן ופגעו בשתיים מהן. לאחר ביצוע המעשה תכננו השלושה לבצע פיגוע נוסף. 



פינוי הפצועות מזירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א



עו״ד דניאל מור מפרקליטות מחוז ירושלים אמר בעקבות הפסיקה: "הפרקליטות סבורה כי בשל גילם הצעיר של חלק גדול מהנאשמים בגל הטרור, הרי שאין מנוס מהטלת עונשי מאסר ממושכים נגד מי שנוטל חלק בפיגועים נגד חפים מפשע- גם כאשר הם קטינים״, והוסיף כי "גזר הדין מבטא את חומרת העבירות, שבוצעו לאחר תכנון מוקדם וגרמו לפגיעה קשה על רקע לאומני".