הפרקליטות עתרה הערב (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז נגד החלטת ועדת השחרורים, אשר הורתה על שחרורו על-תנאי של צבי גור, שהורשע ברצח הילד אורון ירדן ב-1980. בעתירה מתבקש בית המשפט לקבוע כי גור לא ישוחרר שחרור מוקדם ממאסרו. כן התבקש בית המשפט לעכב את ביצוע השחרור עד למתן פסק דין בעתירה.

צבי גור נידון בשנת 1980 למאסר עולם בגין עבירת הרצח בה הורשע. כן נידון לעונשים נלווים שהסתכמו ב-34 שנות מאסר, בגין הרשעתו בעבירות נוספות ובהן שתי עבירות חטיפה ועבירת סחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו. בשנת 1999 נקצב עונשו ל-45 שנים, כך שהוא צפוי לסיים את מאסרו בחודש יוני 2025, היינו נותרו לו עוד כמעט שמונה שנות מאסר. מועד תקופת שני שליש מאסרו של האסיר חלף כבר בינואר 2010.

צבי גור לאחר מעצרו ב-1980. צילום: שמואל רחמני


בעתירת המדינה נטען כי ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה. לדעת המדינה, קביעת הוועדה, לפיה "למעשה כל תיק של עבירת רצח כשלעצמו הינו תיק בעל חומרה ונסיבות מיוחדות" שגויה משפטית, ומהווה פגם היורד לשורשו של עניין שיש בו כדי להביא לבטלות ההחלטה.

המדינה סבורה כי הרצח האכזרי של ילד בן שמונה עומד במבחן "רעידת אמות הסיפים הציבוריות" גם בחלוף השנים. בעתירה נכתב כי מדובר ב"תמונה של מעשה חטיפה אכזרי, קר לב ומתוכנן היטב, עם ניסיון קודם, כשהחטיפה הייתה מיועדת מתחילתה למטרות סחיטה מהורי הילד. פעל בקור רוח, בשיטתיות ובתעוזה להשגת מטרתו, ומשכך "לא יכולה להיות מחלוקת שמדובר ברצח חריג ויוצא דופן בחומרתו, בכל היבט".

עוד סבורה המדינה, כי הוועדה לא נתנה משקל ראוי לעובדה כי האסיר לא לקח אחריות מלאה על מעשיו, והתעלמה מהקביעה בחוות הדעת הפסיכודיאגנוסטית לפיה הוא "אינו רואה בעבירה חטיפה ורצח, מתאר את השתלשלות העניינים בעיקר בתכנון התנהגות לקוי, אי שקילה של השלכות ואינו מייחס לעצמו כוונת זדון ביחס לרצח".

רועי ירדן, אחיו של אורון, אמר בשם האם פנינה והאחות ליאורה: "אנחנו מאוד מתרגשים, מודים מקרב לב לפרקליטות שהגישה את העתירה, לכל כאלה שחתמו על העצומה נגד השחרור המוקדם והתגייסו למאמץ ולחברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין שגם היא נרתמה. צריך לחכות בסבלנות לדיון מחר בבית המשפט. עברו עלינו ימים לא קלים".
 
הפרשה הסעירה מדינה שלמה ב-1980, אז חטף אותו גור מהמרכז המסחרי בסביון. שלושה ימים לאחר מכן מת הילד מחנק במכוניתו של גור ולאחר מכן יצר החוטף קשר עם בני המשפחה ודרש כופר. שטרות מסומנים שסיפקה המשטרה הובילו לגור, שהוביל את החוקרים לגופת הילד, אותה קבר בנתניה.